HiQ SLÄPPER ÅRSREDOVISNING SOM IPAD-APP

Idag, torsdagen den 28 april, har HiQ sin årsstämma och på samma gång finns för första gången årsredovisningen tillgänglig som applikation till iPad.

HiQ visar i den färska årsredovisningen på att man verkar i en bransch som ständigt förändras och att ny teknik utvecklas och skapar möjligheter.

– I detta Äventyr vi kallar IT, är utmaningen att förenkla för människor. I iPad-versionen av årsredovisningen för 2010 visar vi på möjligheterna för våra innovativa kunder med hjälp av läsplattor. Möjligheterna är många och det känns naturligt att vi ska kunna erbjuda HiQs årsredovisning som applikation för iPad, säger Lars Stugemo, koncernchef och VD för HiQ.

Årsredovisningen presenterar företaget och verksamheten för 2010 och finns tillgänglig att ladda ner gratis från appstore.

– Tack vare att man kan zooma i texten och enkelt navigera mellan sidorna, så skapar vi en bättre läsbarhet för läsaren. Till skillnad från de medier som årsredovisningen brukar presenteras i kan man i och med applikationen även få med material som till exempel filmer. Vi gillar att förenkla och med tanke på att miljoner människor planerar att köpa en läsplatta, så känns det naturligt att vi kan erbjuda vår årsredovisning som en applikation, fortsätter Lars Stugemo.

HiQ presenterar också sin kvartalsrapport för det första kvartalet för 2011 på Café Bianchi på Norrlandsgatan kl.9.00.

Ladda ner appen här:

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000
Anna Jennehov, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 049, 070-4200 049

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har närmare 1 200 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.