HiQ sponsrar Scrum Gathering 2008

För första gången samlas världens Scrum-elit i Stockholm för att utbyta erfarenheter och lära sig mer om den idag i särklass snabbast växande metoden för utveckling av mjukvara. HiQ är huvudsponsor för konferensen som äger rum den 20-22 oktober. Över 300 personer kommer att delta under ledning av Scrum-metodens grundare Jeff Sutherland och Ken Schwaber.

- På HiQ arbetar vi med projekt där vi löser avancerade tekniska utmaningar under stark tidspress nära våra kunder. Vi har använt Scrum och andra agila metoder under flera år och infört Scrum hos flera av våra kunder - alltid med ett mycket gott resultat. Därför känns det självklart att vara huvudsponsor för evenemanget. Vi vill helt enkelt visa att vi tycker metoden är bra, att vi kan den och att fler borde börja använda den, säger Magnus Gudéhn på HiQ.
Scrum och andra agila metoder bygger i grunden på samma tankar som Toyota använder för att uppnå sina höga kvalitetskrav. Självstyrande grupper och en förmåga att hantera förändrade krav är de viktigaste framgångsfaktorerna. På HiQ finns ett 100-tal certifierade Scrum Masters.
Läs mer om ”The Scrum Gathering 2008” på http://www.scrumalliance.org.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Annika Billberg, informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0704-200 103