HiQ TECKNAR NYTT RAMAVTAL MED STOCKHOLMS LÄNS LANDSTING

Ramavtalet innefattar Stockholms läns landsting, Sveriges kommuner och landsting samt bolaget Inera. För att säkerställa behovet av IT-konsulttjänster upphandlar nu Stockholms läns landsting tjänster från HiQ för att fylla dessa behov. Med avtalet tar HiQ sig in i ett nytt och spännande marknadssegment.

I Stockholms Län bor cirka 2 miljoner invånare. Totalt inom SLL arbetar 45 000 anställda exklusive de som arbetar hos privata leverantörer. Genom bra lösningar är HiQs ambition är att förenkla och effektivisera IT för invånare i länet och medarbetare inom SLL.

– IT är ett viktigt område för vår verksamhet, då vi hela tiden vill förbättra och förenkla för invånarna och medarbetarna. Mångårig expertis inom området hos ett företag som HiQs är viktig för oss i denna utveckling, säger Erik Guldbrand, Avtalscontroller på Upphandling SLL.

HiQ bidrar till att täcka nuvarande och framtida behov av förenkling för användarna av IT inom Stockholms läns landsting. Ramavtalet löper på två år med option på två års förlängning och börjar gälla från 2012.

– HiQ är strategisk välpositionerat inom fler än tio marknadssegment. Vi kommer att applicera all vår erfarenhet och kunnande på detta nya spännande område. Effektiviseringen av IT hos kommuner och landsting är ett viktigt område och vi är glada över det fina förtroende som vi fått, säger Lars Stugemo, VD och Koncernchef på HiQ.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000
Peter Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 000, +46 (0)704- 200 103
Mats Gjöthlén, Affärsansvarig HiQ, +46 (0)704-200 113

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har närmare 1 300 anställda med kontor i Norden och Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.