HiQ tecknar ramavtal med AstraZeneca och leder telefoni projekt

HiQ tecknar ramavtal med AstraZeneca och leder telefoni projekt IT - och managementkonsulten HiQ tecknar ramavtal med AstraZeneca. Avtalet omfattar konsulttjänster inom system- och verksamhetsutveckling samt projektledning. - Avtalet ligger i linje med HiQs fokus på långsiktiga kundrelationer. Vi har arbetat med AstraZeneca sedan år 2000 med främst systemutveckling, som tex utveckling av system för proteinidentifiering. I dagsläget projektleder HiQ ett telefoniprojekt för koordinering mellan AstraZenecas lokala telefonidelar - mobil och fast telefoni, säger Lars Stugemo, VD HiQ International AB. Medicin och bioteknik är branscher där IT och kommunikation integreras i allt högre utsträckning. Operationer genomförs med hjälp av fjärrstyrd kommunikationsutrustning för att öka precisionen och förbättra resultatet. Nya medicinska produkter testas med hjälp av simuleringsteknik för att spara kostnader och tid. - Medicin är en förhållandevis ny bransch för HiQ med samma höga krav på högteknologisk kommunikation som branscher som försvar och telekom. HiQs nisch är tele- och datakommunikation samt simulering vilket är kompetenser som är efterfrågade i medicinbranschen, fortsätter Stugemo. AstraZeneca är ett av världens ledande läkemedelsföretag. Verksamheten är inriktad på nyskapande medicinsk och farmacevtisk forskning som bedrivs i ett globalt nätverk av forskningsenheter, huvudsakligen i Sverige, USA och Storbritannien. För ytterligare information, kontakta gärna: Lars Stugemo, VD HiQ International, tel: 08-588 90 000 Anna Svensson, informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0704-200 103 HiQ är IT- och managementkonsultföretaget som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och simuleringsteknik. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har 450 anställda med kontor i Sverige, Finland, Danmark och Norge. HiQ är noterat på Stockholmsbörsen. För mer information, besök www.hiq.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT01030/wkr0002.pdf