HiQ TECKNAR RAMAVTAL MED VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Genom det nytecknande ramavtalet med Västra Götaland Regionen (VGR) kommer HiQ framöver att leverera kompetens inom områdena verksamhetsutveckling och strategi, ledning och styrning, systemutveckling och förvaltning samt infrastruktur. Avtalet löper över en period av tre år med möjlighet till förlängning. Totalt 390 miljoner kronor kommer att avropas.

– Vi är mycket stolta och glada över det nytecknade avtalet med VGR. Det här är områden som HiQ har gedigen erfarenhet och kompetens inom och erkännandet som det här ramavtalet representerar känns som ett kvitto på det. Nu ser vi fram emot vårt kommande samarbete, säger Jerker Lindstén VD HiQ Göteborg.

Avtalet ska säkerställa att Västra Götalandsregionens behov av IT-konsulttjänster med kompetens och erfarenhet tillgodoses.

– Myndigheter och verk är ett mycket spännande område. Här liksom inom näringslivet ökar förståelsen för hur man kan använda sig av IT för att skapa tjänster som vi alla kan ha nytta av i vår vardag. Att deklarera via mobilen är ett lysande exempel på hur man kan tillgängliggöra och förenkla en tjänst via IT. Kravet från medborgarna ökar och Västra Götalandsregionen har ett framåtdriv som det är spännande att få vara med, påverka och delta i, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ.

Om Västra Götalandsregionen

Västra Götalandsregionen ansvarar för att det finns bra sjukvård för alla, och att ge förutsättningar för en god hälsa för alla invånare i Västra Götaland. Västra Götalandsregionen har samma uppgifter som ett landsting och ansvarar till exempel för sjukhus och vårdcentraler. Av de 50 000 anställda arbetar cirka 90 procent i sjukvården. Västra Götalandsregionens andra uppdrag är att främja tillväxt och en hållbar utveckling i Västra Götaland. Det görs i samarbete med bland annat företag, organisationer, kommuner, högskolor, universitet och statliga organ.

Anna Jennehov, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 049, 070-4200 049
Jerker Lindstén, VD HiQ Göteborg, tel. +46 31 743 91 00
Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har närmare 1 200 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.