HiQ tecknar tvåårigt ramavtal med Storstockholms Lokaltrafik

HiQ har tecknat ett nytt ramavtal med Storstockholms Lokaltrafik (SL). Avtalet omfattar tjänster inom systemering samt kvalitetssäkring och gäller under två år.

– SL är en viktig kund till HiQ, och vi har haft ett gott samarbete under flera år. Vi har bland annat bistått SL med projektledning i stora upphandlingar och i olika logistikprojekt. Att vi nu tecknar ett ramavtal med vår kund öppnar givetvis möjligheter för oss att utöka vårt samarbete ytterligare, vilket känns jätteroligt, säger Mats Gjöthlén, Kundansvarig på HiQ.

– Vi är mycket nöjda med HiQs tjänster och vårt samarbete hittills. Det nya ramavtalet möjliggör fortsatt samarbete inom systemering och kvalitetssäkring. Vi vill understryka att det är HiQs sätt att hantera upphandlingen som har gett oss möjligheten till ett fortsatt gott samarbete, säger Micael Erneborg, Utvecklingschef på SL IT.

SL har det övergripande ansvaret för att invånare i Stockholms län ska ha tillgång till en väl fungerande kollektivtrafik. Varje dag reser ungefär 700 000 personer med SL. Det är SLs uppgift att utveckla och hitta nya lösningar för kollektivtrafiken samt att handla upp trafik och se till att ge som kör trafiken följer ingångna avtal. SL har idag drygt 500 anställda och sysselsätter ytterligare 10 000 personer i den dagliga kollektivtrafiken. SL arbetar med att ge Stockholmarna ett prisvärt alternativ till bilen för att därigenom skapa en positiv miljö för såväl människor, som djur och natur i Stockholm.

– HiQ har arbetat med att projektleda, utveckla och kvalitetssäkra avancerade kommunikations¬system för olika kunder i över ett decennium. I en verksamhet som SLs finns det stora utmaningar i att driva system som på ett effektivt sätt kan övervaka och hantera de stora informationsflöden som kollektivtrafiken medför. Vi har ett gediget kunnande inom området och vi hoppas självklart kunna bistå SL med vår kompetens inom detta område framgent, säger Bo Ringdahl, VD HiQ Stockholm.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Bo Ringdahl, VD HiQ Stockholm, tel: 08-588 90 000
Annika Billberg, informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0704-200 103