HIQ VÄXLAR UPP MED RACINGSTJÄRNAN RICHARD GÖRANSSON

HiQ väljer att utveckla samarbetet med racingstjärnan Richard Göransson under säsongen 2012 som bland annat innefattar racing i den nystartade serien TTA.

Richard Göransson hade återigen ett framgångsrikt år. Racingföraren debuterade som rallyförare i Svenska Rallyt med en sensationell andraplats i Grupp N. Efter en vådlig krasch i årets första STCC-race, tog han sig rekordsnabbt tillbaka och vann redan i comebacken i Göteborg City Race. HiQ har under året stöttat Richard och utvecklar detta samarbete ytterligare under 2012.

- Richard är en otrolig tävlingsmänniska, som hela tiden utvecklas och vill bli bättre. Något som vi på HiQ känner igen oss i. Under 2012 kommer vi inte bara stötta honom i den nystartade serien TTA, utan också fortsätta att bygga spännande aktiviteter tillsammans för våra kunder och personal, säger Peter Häggström, Marknadschef på HiQ.

Bilsport är en teknikintensiv lagsport, där IT blir allt mer närvarande för prestationen, säkerheten och kontakten med fans och media.

- Jag har alltid varit intresserad av den senaste tekniken. Till exempel så kunde man följa mig via livebilder från min rallybil under Svenska Rallyt i vintras. Tack vare HiQs expertis inom IT hoppas jag kunna bli ännu bättre på det här området. En utveckling som kommer att gynna både mig själv, motorsporten och alla som följer mig, säger Richard Göransson.

Förberedelserna inför 2012 är i full gång. Den nystartade serien TTA kommer att ställa högre krav på både bilar och förare då bilarna är snabbare än i till exempel STCC.

- Nästa år kommer att bli något alldeles extra med flera spännande racingtävlingar. Vi ser verkligen fram emot att stötta Richard till nya framgångar, avslutar Peter Häggström.

Peter Häggström, Marknads- och Informationschef HiQ, tel. +46 (0)704 200 103

Richard Göransson, +46 (0)705-24 58 46