HiQ vinner förvaltningsåtagande från aktör i Finansindustrin

HiQ har vunnit ett stort applikationsförvaltningsåtagande för Orc Software, en av världens ledande leverantörer av lösningar för avancerad värdepappershandel och snabb konnektivitet.

– Det här är ett jätteroligt uppdrag för oss och det känns mycket bra att vår långa relation med Orc Software och våra samarbeten inom allt ifrån utveckling och test till effektivisering, nu resulterar i detta fortsätta engagemang med Orc Software. Vi har jobbat med implementationen av ärendehanteringsverktyget JIRA hos Orc och nu fortsätter vi med förvaltningsåtagandet. I vårt arbete med effektivisering hos vår kund är JIRA en lämplig komponent för att skapa synbarhet och mätbarhet i processerna. Det är en plattform för kommunikation som ger förutsättningar för en kontinuerlig förbättring. Vi har en ansenlig erfarenhet av verktyget, och av att skapa enkelhet och effektivitet för våra kunder, berättar Jens Grebäck, kundansvarig på HiQ Finans i Stockholm. Finansbranschens ständigt höga anspråk på snabb produktutveckling ställer stora krav på aktörerna på marknaden. I sitt arbete med att effektivisera och utveckla organisationen för att på bästa sätt möta kundernas höga krav på snabbhet och kvalitet, inom både produktutveckling och support, tog Orc Software beslutet att införa ett anpassningsbart ärendehanteringssystem. – Det fanns ett behov av att skapa en tydlighet och enkelhet i arbetsprocesserna kring utveckling, produktledning och support på företaget. HiQ hade erfarenhet på området, inte minst eftersom de själva använder sig av JIRA. HiQ har varit till stor hjälp för oss, säger Mikael Klingman, VP Services EMEA, på ORC Software. – På HiQ jobbar vi ständigt med att effektivisera och förenkla våra kunders verksamhet. Vår gedigna verksamhetskunskap inom Finansbranschen kombinerat med vår spjutspetskompetens och erfarenhet gör att vi har stor förståelse för vad som krävs för att våra kunder ska ligga på topp. Det är jätteroligt när ett avtal som detta med Orc Software verkligen bevisar att vi gör rätt i vår fortsatta satsning på Finans, berättar Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ. Orc Software är en av världens ledande leverantörer av lösningar för avancerad värdepappershandel och snabb konnektivitet. Via Orcs marknadskopplingar ges kunderna direkt tillgång till över 100 marknader globalt. Orc Software erbjuder de verktyg som krävs för att fatta de bästa besluten inom finansiell handel respektive konnektivitet. Orc Software har under mer än 20 år försett marknaden med avancerade handelslösningar till marknadsaktörer med höga krav. För mer information, kontakta gärna: Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel: 08- 588 90 000 Bo Ringdahl, VD HiQ Stockholm, tel: 08-588 90 000 Annika Billberg, Informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0704-200 103 HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1000 anställda med kontor i Norden och Östeuropa. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stcokholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se