HiQ VINNER PRESTIGEFYLLT PRIS FÖR BÄSTA ANIMATIONSFILM

HiQ har tagit hem första pris i kategorin ”Best Industry Animation” under festivalen Animation Volda Festival i Norge. Priset som delades ut i torsdags gäller fyra animationsfilmer som på ett målande sätt beskriver HiQs värdegrund. Filmerna är framtagna tillsammans med kommunikationsbyrån The Study.

Juryns motivering löd: ”Smittsam humor, lätt att följa, bra rytm. Lyckas att "sälja" och förmedla immateriella värden som kreativitet, kompetens och mod. Tajming! Hantverket är superbt! "Infomercial" när det är som bäst!”

- Filmerna ingår i en omfattande satsning där vi profilerar oss både digitalt och i tryck för att rekrytera fler duktiga medarbetare. Det känns jätteroligt att vi vinner det här erkända priset inom animation. Filmerna har fått stor genomslagskraft både internt och utåt, och de har hjälpt oss att tydliggöra på vilket sätt vi förbättrar och förenklar våra kunders verksamhet, säger Peter Häggström marknadschef på HiQ.

- Att använda den här typen av estetik och animation är ovanligt inom B2B och i IT-världen. Filmerna beskriver företagets värderingar och är en del i konceptet ”Unthink”, som visar hur HiQ vågar tänka och leva annorlunda än branschen i övrigt. Det var ett spännande projekt att få förverkliga tillsammans med HiQ, säger Sasan Faghihi, creative director, The Study.

Se filmerna här: www.hiq.se

Animation Volda Festival är en festival med utbildning och underhållning inom animerad film som arrangeras årligen av den erkända skolan för animering och film, Volda University College (VUC). Festivalen som funnits i fem år pågår den 15-17 september 2011. Årets tema var musik och ljud i animationer. Läs mer på www.animationvolda.com

För mer information kontakta gärna:

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Peter Häggström, Informations- och Marknadschef, tel. 0704-200 103

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har mer än 1 200 anställda med kontor i Norden och Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.