HiQ vinner ramavtal med Myndigheten för Yrkeshögskolan (MYH)

HiQ vinner ramavtal med Myndigheten för Yrkeshögskolan (MYH). Upphandlingen avser konsultstöd avseende systemutveckling, arkitektur och förändringsledning.

– Så kul att vi vinner det här ramavtalet, områden som vi är otroligt starka inom. Att bidra med den sortens kompetens är kärnan i det vi vill göra och offentlig sektor är ett viktigt område för oss på HiQ, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Myndigheten för Yrkeshögskolans (MYHs) IT-enhet arbetar med systemutveckling avseende det interna, egenutvecklade verksamhets- och ärendehanteringssystem, webbplatser och e-tjänster. MYH har två kontor, ett i Västerås och ett i Hässleholm. Upphandlingen avser konsultstöd avseende systemutveckling, arkitektur och förändringsledning, främst avseende verksamhets- och ärendehanteringssystem, webbplatser samt Mina Sidor, men även för generella behov. I övrigt ansvarar IT-enheten för drift, förvaltning, support och utveckling av myndighetens IT-miljö. HiQ vinner nu ramavtalet.

– Efter mycket hårt jobb från vårt team med anbudet känns det otroligt bra att vi vinner ramavtalet. Vi har en gedigen erfarenhet inom systemutveckling, arkitektur och förändringsledning så det är grymt att vi får vara med på resan med MYH och hjälpa dem att utvecklas, säger Åza Solomon, kundansvarig på HiQ.

Ramavtalet omfattar en period om två år med möjlighet till två förlängningar om vardera ett år.

Om MYH:
Myndigheten för Yrkeshögskolans (MYH) huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. MYH analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar inom yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna, man främjar även validering i utbildningarna. Man ansvarar också för frågor som rör vissa utbildningar som ligger utanför yrkeshögskolan, såsom eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar som bedrivs av fristående skolor samt tolkutbildningar inom folkbildningen.

Erik Ridman
erik.ridman@hiq.se

På HiQ förenklar vi människors liv genom att använda teknik, design och kreativitet för att utveckla smarta lösningar, affärer och varumärken. Vi är övertygade om att teknikutveckling är det bästa sättet att göra världen bättre, mer hållbar, enklare, säkrare – och roligare. Från fyra personer år 1995 är vi idag ett konsultbolag i fem länder med över 1 500 briljanta utvecklare, ingenjörer, kreatörer och strateger. Sedan 2020 ägs vi av Triton, vår bas är i Norden men våra lösningar finns över hela planeten.