HiQ VINNER RAMAVTAL MED POSTEN

HiQs nytecknade ramavtal med Posten gäller områden som ledning, styrning och verksamhetsutveckling. Posten sällar sig där med till HiQs lista över framgångsrika kunder.

- HiQs djupa kompetens inom management och verksamhetsstyrning kommer ifrån att ha jobbat med detta med olika företag och organisationer i mer än ett decennium. Nu ser vi fram emot samarbetet med Posten inom dessa områden. Posten har ett unikt uppdrag och det är en spännande värld att kliva in i, säger Bo Ringdahl VD HiQ Stockholm.

HiQ arbetar med utvecklingen av produkter och system för industrin och även med rena verksamhetsuppdrag med uppgift att förenkla, förbättra och förändra.

- Vi brukar prata om att HiQ inom management ska vara bättre än ”Best Practise”. Det går inte att skapa ett sätt som ska hålla hos alla kunder – man måste gå in och skräddarsy lösningen till varje enskild kund. Vi förbättrar, förenklar och om det behövs – förändrar, säger Bo Ringdahl.

- HiQ startades 1995 med målet att bygga bolaget vi alltid velat jobba i och som kunderna vill jobba med. Det är sant än idag. Just nu söker vi fler talangfulla kollegor som vill vara med och skapa HiQ och jobba med spännande kunder, som till exempel Posten, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ.

För mer information, kontakta:

Peter L. Häggström, Informationschef, HiQ, +468 588 90 000, +46 704 200 103

Bo Ringdahl, VD, HiQ Stockholm, +468 588 90 000

Lars Stugemo, VD och koncernchef, HiQ Stockholm, +468 588 90 000

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har närmare 1 300 anställda med kontor i Norden och Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm midcap. För mer information, besök www.hiq.se.