HiQ VINNER UNIKT UPPDRAG FÖR GLOBAL TILLVERKARE AV HEMELEKTRONIK

HiQ inleder ett nytt samarbete med en global tillverkare av vitvaror och hemelektronik, med skapandet av en innovativ och digitaliserad monter till den välkända internationella konsumentelektronikmässan i Berlin.

Kunden sökte en kreativ partner för att utveckla sin framtida strategi för uppkopplade produkter i våra hem – även känt under begreppet Connected Lifestyle. Företaget behövde dessutom en leverantör som kunde visualisera upplevelsen digitalt och påvisa att visionen är genomförbar.

- Genom att kombinera vårt digitala byråteam med vår tekniska kompetens valdes HiQ som en helhetsleverantör. Vi ser tydligt hur IT-kompetens blivit en viktig faktor när globala varumärken väljer partners för att utveckla kommunikation och marknadsföring. Med vår heltäckande kompetens är vi mycket konkurrenskraftiga, berättar Jerker Lindstén, VD för HiQ Göteborg.

På mässan i Berlin hjälpte HiQ kunden att på ett tydligt och nyskapande sätt presentera varumärket och dess smarta produkter. Branschen ligger i framkant när det gäller teknikutveckling i samhället, med uppkopplade produkter som har förmågan att kommunicera med varandra.

- Traditionellt har kunderna anlitat reklambyråer för den här typen av uppdrag, där byråerna sedan fått lämna över den tekniska delen till en tredje part. Med vår kompetens kan vi ta oss an uppdrag i den här sfären och leverera hela projektet från start till mål. IT och marknadsföring i en allt mer digitaliserad värld är något vi tror starkt på framåt för HiQ, avslutar Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, VD HiQ Göteborg, tel. +46 76 880 06 00

Peter Lindecrantz Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se