HiQ VINNER YTTERLIGARE UPPDRAG HOS VOLVO CARS

HiQs framgångsrika samarbete med Volvo Cars fortsätter då HiQ hjälpt fordonstillverkaren att skapa en webbaserad supportportal för den populära tjänsten Volvo On Call.

Volvo On Call gör det enkelt för Volvo-föraren att med hjälp av tillhörande mobilapplikation kontrollera och styra viktiga funktioner som bränslenivåer, uppvärmning och upplåsning av bilen. För att göra det enkelt att få svar på sina frågor gällande tjänsten, har HiQ tillsammans med Volvo Cars tagit fram en lättanvänd supportportal.

- Volvo Cars ville ha en modern och tillgänglig lösning för kunder som på nätet söker frågor och svar kring deras tjänster. Efter förstudie och kravanalys har vi designat och implementerat en molnbaserad hjälpsida. Det här är ytterligare ett spännande uppdrag för oss i den innovativa fordonsindustrin, säger Jerker Lindstén, VD för HiQ i Göteborg.

- Intresset för Volvo On Call är mycket stort. Varannan ny Volvo i Sverige är utrustad med Volvo On Call. Med hjälp av lösningen som HiQ tillsammans med Volvo Cars utvecklat, kan vi på ett bättre sätt svara på alla de frågor vi får från användarna av tjänsten, säger Cari Johansson, Connectivity Manager på Volvo Cars.

HiQ har ett starkt erbjudande inom fordonsindustrin på flera olika områden som bland annat Aktiv Säkerhet och Infotainment. I december vann HiQ det prestigefulla priset Volvo Quality Through Excellence Award .

- Vi flyttar ständigt fram positionerna och lyfter skickligt in kompetens vi förvärvat från andra branscher när vi finner lösningar inom till exempel fordonsindustrin. Områden som webb, mobilitet och connectivity är vår hemmaplan och supportportalen för Volvo On Call är ytterligare ett exempel på när vi förenklar människors liv, avslutar HiQs VD och koncernchef Lars Stugemo.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, VD HiQ Göteborg, tel. +46 768 880 06 00

Peter Lindecrantz Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se