HiQs expertis hjälper Blyk att växa vidare - bygger nyskapande mobil marknadsföringskanal

HiQ kan idag presentera ett framgångsrikt samarbete med Blyk i samband med företagets lansering på den holländska marknaden. HiQ har utvecklat en mobil meddelandetjänst för Blyk. Tjänsten skapar stora integrationsmöjligheter avseende abonnemangshantering för operatörer som använder Blyks plattform, vilket bidrar till en dynamisk och skalbar kundbas för Blyk. Tjänsten erbjuder annonsörer detaljerad målgruppsprofilering för att skapa riktade segment.

Blyk, som är en mobil marknadsföringstjänst och mediekanal, ingår partnerskap med operatörer för att koppla samman ungdomar med varumärken och andra saker som de gillar. Affärsmodellen är både kostnadseffektiv och skalbar, och möjliggör snabb tillväxt på den europeiska och globala marknaden för mobil marknadsföring. HiQ och Blyk har arbetat aktivt tillsammans sedan 2008. – Blyk har alltid varit en mobilkanal, men lanserades 2007 som en MVNO (mobile virtual network operator). 2009 förändrades affärsmodellen till mediepartnerskap med operatörer. HiQ bidrog i förändringen genom att utveckla en solid teknikplattform, och spelade därmed en viktig roll för Blyks internationella tillväxt, säger Jukka-Petri Sahlberg, projektledare på HiQ. – Vi har varit extremt nöjda med HiQs kunskap och expertis samt sättet som HiQ identifierat våra behov och uppfyllt våra krav. Tack vara detta har vi implementerat vår lösning snabbt och till en rimlig kostnad, summerar Turkka Oksanen, Head of Technology & Operations på Blyk. Blyks nya lösning används för närvarande i partnerskap med Orange UK och Vodafone i Holland. Lösningen är skalbar och har dimensionerats för miljontals användare.