MAGNUS GUDÉHN BLIR NY VD FÖR HiQ STOCKHOLM

Magnus Gudéhn blir ny VD för HiQ Stockholm. Magnus har mångårig ledarerfarenhet på HiQ och tillträder med omedelbar verkan.

- Magnus Gudéhn är sedan mitten av nittiotalet en ledargestalt på HiQ. Idag jobbar han som affärsområdeschef och har tillsammans med övriga medarbetare på HiQ Stockholm positionerat HiQ Stockholm väl på marknaden, säger HiQs VD och koncernchef Lars Stugemo.

- Jag har jobbat i ett flertal roller på HiQ och varit med och utvecklat HiQ till ett ledande IT- och managementkonsultbolag sedan 1995. Jag är väldigt motiverad att som VD för HiQ Stockholm utveckla bolaget ytterligare, säger Magnus Gudéhn.

Magnus Gudéhn tillträder som ny VD för HiQ Stockholm omgående.  Bo Ringdahl väljer själv att sluta på HiQ för en ledande befattning i en annan bransch. Han kommer att bistå Magnus Gudéhn i de överlämningar som behövs.

- Jag vill tacka Bo Ringdahl för 17 mycket framgångsrika år på HiQ varav sju år som VD för HiQ Stockholm.  Samtidigt vill jag välkomna Magnus till hans nya roll. Jag har stort förtroende för Magnus och ser fram emot att se honom och hans team ta HiQ Stockholm till nästa nivå, avslutar HiQs VD och koncernchef Lars Stugemo.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. 08-588 90 000

Peter L. Häggström, Informationschef HiQ, tel. 0704-200 103

Magnus Gudéhn, VD HiQ Stockholm, tel. 0704-200 082

Informationen är sådan som HiQ skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Detta pressmeddelande offentliggjordes kl. 07.55 den 17 oktober 2013.

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se