Patrik Holm ny VD på HiQ Ace i Linköping

Patrik Holm har utsetts till VD i HiQs dotterbolag HiQ Ace efter det att den nuvarande VD:n Johan Ahlström valt att lämna HiQ.

– Sedan HiQ förvärvade ACE Simulation, numera HiQ Ace, har Patrik varit med och utvecklat HiQ i den viktiga Linköpings-regionen tillsammans med övriga medarbetare på HiQ Ace. Han har ett brett kontaktnät och erfarenhet från att driva konsultverksamhet i såväl med som motgång. Jag ser Patrik som en mycket kompetent efterträdare till den avgående VD:n Johan Ahlström. Vi är mycket tacksamma för det arbete Johan lagt ner och önskar honom all lycka till med kommande utmaningar, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Patrik Holm har arbetat som vice VD med ansvar för försäljning på HiQ Ace i drygt ett år och kommer dessförinnan från olika ledande befattningar i IT-branschen. Senast som VD och ansvarig för Enea Nordic Services med ca 400 konsulter. Patrik har en civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi från Linköpings Universitet och har under åren 1993-2004 varit med om att bygga upp Eneas verksamhet i Linköping, i ett flertal roller som vd, vvd, försäljnings- & marknadsföringschef och konsultchef.

– HiQ har ett av Nordens starkaste varumärken i IT-sektorn och mycket duktiga medarbetare. Jag är självklart mycket stolt över att få vara med och leda det fortsatta bygget av nordens bästa konsultbolag i Linköping, säger Patrik Holm, nytillträdd VD för HiQ Ace.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel 08-588 90 000
Patrik Holm, VD HiQ Ace, tel: 0708-44 99 76