Historisk maskeradbal

Historisk maskeradbal Ta på dig den gladaste, tuffaste eller hemligaste maskeradmunderingen och gå till Historiska museet söndag den 7 november. Då är det maskeradbal för stora och små med musik, sång och dans. Fri entré för föräldrar med utklädda barn.
Orkester Pop med David Shutrick underhåller, det blir jakt på Gustav den III: s maskeradmask, nya och gamla sång- och danslekar och naturligtvis priser till dem som har den gladaste, tuffaste eller hemligaste munderingen. Söndagens maskeradbal är finalen på höstlovsveckan på Historiska museet. Från den första november kan du göra din egen supersnygga och festliga maskeradmask med paljetter och annat bling-bling i museets skapandeverkstad. Varje dag är det familjevisningar på tema kalas och baler. "Bland benrangel och dödskallar" är en favorit i repris från tidigare höstlov. Du får möta benexperten Leena Drenzel som visar och berättar om skelett.

Pressbilder finns att ladda ner på www.historiska.se/pressmeddelanden

Program för Höstlovskul på Historiska museet 1–7/11 kl. 11–17.
? 1–6/11 Skapa Loss kl. 13–16. Museets maskeradverkstad är fylld med pyssel och skoj. Förbered något till maskeradbalen! ? 1–6/11 Familjevisningar om "Kalas och baler" kl. 13 och 14.
? 2–5/11 "Bland benrangel och dödskallar" kl. 13–16, med museets benexpert Leena Drenzel.
? 7/11 Maskeradbal kl. 13–16 i Barockhallen med musik, jakt på Gustav den III:s maskeradmask, historia, gamla och nya sång- och danslekar och andra festligheter. Kl. 13–15 gör din egen maskeradmask. Kl. 15 musikunderhållning av Orkester Pop. Grand finale – avslut med prisutdelning till gladaste, tuffaste eller hemligaste maskeradmundering. För mer information Ulrika Mannberg Günther, pressansvarig, telefon 08-519 557 31, mobil 070-601 45 07.

1

Pressmeddelande STATENS HISTORISKA MUSEUM Administration: Storgatan 41 Tel: 08-519 556 00 Box 5428 Museibesök: Narvavägen 13-17 Fax: 08-519 557 48 114 84 Stockholm Epost: info@historiska.se Webb: www.historiska.se