Hjärtebarnsbakelsen – en ovanligt god gärning

Report this content

Vecka 6, 2010 börjar kampanjen för Hjärtebarnsbakelsen där 2:- per bakelse går till Hjärtebarnsfondens arbete för hjärtsjuka barn och deras familjer. Kampanjen som varar en vecka går under parollen ”En ovanligt god gärning” och avslutas på söndagen den 14/2 med Alla Hjärtans Dag. Hjärtebarnsbakelsen säljs av bagerier och konditorier i hela Sverige. Hjärtebarnsbakelsen har funnits sedan mitten av 90-talet och har sedan starten samlat in 3 140 000 kronor till Hjärtebarnsfonden.

Ny officiell Hjärtebarnsbakelse
Den nya Hjärtebarnsbakelsen är en modern bakelse med vit chokladmousse, chokladtårtbotten, krispiga chokladkulor och en hallonfyllning. Bakelsen är speciellt framtagen för att passa både stora som små i smaken. Bagerierna får själva avgöra om de vill göra den officiella bakelsen eller en egen variant så länge Hjärtebarns-sigillet i vit choklad ligger på bakelsen.

Bakom kampanjen står Hjärtebarnsfonden i samarbete med bagerileverantören Kobia AB.

Peter Nordqvist, generalsekreterare Hjärtebarnsförbundet
Dennis Lindberg, försäljningschef Kobia AB
För högupplösta bilder besök: http://www.kobia.se/kontakt/press.asp

Hjärtebarnsfonden ger ekonomiskt stöd till drabbade familjer, erbjuder barn och ungdomar spännande lägerliv samt bidrar till forskning och utveckling kring medfödda hjärtfel.