Anders Borg kliver in som delägare när Hjerta storsatsar

Report this content

Under de senaste veckorna meddelade Hjerta om breddning av ägandet och att fem nya medlemsbolag har blivit aktieägare, nu kan vi också meddela att Anders Borg blir en av nya ägarna i Hjerta och att han kommer att ta plats i det nybildade affärsrådet. Detta är ett viktigt steg i Hjertas ledningsskifte där det nya affärsrådet får en viktig roll i att utveckla samtliga affärsområden inom organisationen. Genom att integrera nya ägare med gedigen erfarenhet och nya kompetenser stärks Hjerta och bidrar till att främja expansionen av affärsverksamheten på kort och lång sikt, samtidigt som nätverket och deras slutkunder gynnas av ett ökat utbud och expertis.

Att kliva in i Hjerta är en möjlighet att bidra till företagets fortsatta tillväxt, samtidigt som jag får vara med och forma dess framtid på ett meningsfullt sätt. Detta är ett naturligt steg som långsiktig ägare och jag känner starkt engagemang för att fortsätta arbetet mot gemensamma mål” säger Anders Borg, ny ägare i Hjerta.

Hjertas tillväxtstrategi bygger på att utveckla en förmedlarledd organisation, med fokus på att tillhandahålla service i toppklass för förmedlare och deras slutkunder och därmed stärka företagets organiska tillväxt. En bredare ägarstruktur och starka minoritetsägare i East Capital Group ger stor potential framåt.

”Vi välkomnar Anders Borg som ny ägare och medlem i affärsrådet och ser fram emot att tillsammans med våra förmedlare bygga vidare på vårt företag. Anders Borg bidrar också med värdefulla analyser av världsekonomin och insikter om globala makroekonomiska-, politiska- och sociala trender” säger Mats Andersson, styrelseordförande Hjerta.

Mats Andersson, styrelseordförande Hjerta (Nordic Brokers Association AB)
+46 70 456 02 95, mats.andersson@hjerta.se

Om Hjerta
Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande. Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation. Idag finns vi på fler än 40 orter runt om i Sverige. Vi fortsätter att växa och skapa framtidens bästa rådgivarkoncern nära våra kunder.