• Hjerta/

Fler försäkringsförmedlare väljer att ansluta sig till Hjerta – välkomna LE & Partners Försäkringsförmedling AB

Report this content

I en fortsatt strävan att främja expansionen av affärsverksamheten på både kort och lång sikt är det med glädje Hjerta välkomnar Lina Kardefeldt och Enita Söderström, LE & Partners Försäkringsförmedling AB, som medlemmar i Hjerta.

Genom denna nyckeltillväxt kommer slutkunder att gynnas av ett utökat nätverk med ytterligare expertis, vilket stärker Hjertas mål att förbli ett ledande rådgivningsföretag inom områdena försäkring och sparande.

”Vi är glada och stolta att välkomna Lina Kardefeldt och Enita Söderström till Hjerta. Deras erfarenhet och fokus på kundföretagens behov skapar förutsättningar för deras framgång som egna företagare. Valet att ansluta sig till Hjerta bekräftar vår konkurrenskraftiga position och vår attraktiva strategi med delägarskap för förmedlarbolag,” säger Anthon Wallin, Affärsområdeschef Liv och Personrisk Hjerta.

Det är ett strategiskt medvetet val att erbjuda nya förmedlarbolag delägarskap i Nordic Brokers Association (NBA)/Hjerta, för att skapa gemensamma värden. Som tidigare kommunicerats är styrelsen glada över breddning av ägandet i Hjerta.

"Vi har länge haft en dröm att driva eget förmedlarbolag med möjlighet att utveckla vårt eget kunderbjudande, med fokus på kunden. När möjligheten att driva förmedlarbolag tillsammans och i samarbete med Hjerta uppstod, kändes det som det rätta läget och beslutet blev självklart för oss. Det känns attraktivt att vi kan utforma erbjudandet utifrån våra kunders önskemål och unika behov. Av erfarenhet vet vi att det inte finns en lösning som passar alla; behoven varierar beroende på bransch, om det är ett partnerägt bolag och om företaget har kollektivavtal eller inte", säger Lina Kardefeldt och Enita Söderström, LE & Partners Försäkringsförmedling AB. "Vi är stolta och glada över att ha välkomnats som medlemmar och delägare i Hjerta."

LE & Partners Försäkringsförmedling är baserade i Stockholm och kommer att arbeta med huvudsakligen tjänstepension i Mellansverige, men även rikstäckande företag. Lina och Enita har tidigare erfarenhet från både bank, försäkringsbolag och förmedlarbolag.

"Lina och Enita har lång erfarenhet och en bevisade dedikation gentemot sina kunder. Deras historik av toppbetyg inom kundnöjdhet och ett väl etablerat kontaktnät är en garanti för en förstklassig service", säger Anthon Wallin.

Genom att kontinuerligt möta och överträffa kundernas behov med en bred och diversifierad produktportfölj, stärker Hjerta sin position på marknaden. Den starka närvaron på lokal nivå, tillsammans med fördelarna att vara ett allt större nätverk ger Hjerta möjlighet att skräddarsy lösningar som passar kundernas unika situationer och mål.

Rikard Lanneborn, tf VD Hjerta (Nordic Brokers Association AB)
+46 70 731 21 66, rikard.lanneborn@hjerta.se

Anthon Wallin, Affärsområdeschef Liv och Personrisk Hjerta
+ 46 70 142 22 35, anthon.wallin@hjerta.se

Om Hjerta

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande. Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

Idag finns vi på fler än 40 orter runt om i Sverige. Vi fortsätter att växa och skapa framtidens bästa rådgivarkoncern nära våra kunder.