• Hjerta/

Report this content

För att fortsätta främja affärsverksamhetens expansion på både kort och lång sikt, är det med glädje som Hjerta välkomnar Lars Johan ”Foppa” Forsberg som ansvarig för Sakförsäkringsområdet (CCO). Genom detta betydelsefulla tillskott kommer både Hjerta-nätverket och deras slutkunder att dra nytta av Lars Johans omfattande erfarenhet och kompetens. Detta stärker Hjertas position som ledande förmedlarorganisation.

Rekryteringen markerar en betydande milstolpe i Hjertas tillväxtresa. Hjerta har tidigare kommunicerat vikten av sakförsäkring som ett strategiskt område. Företaget tar nu ytterligare steg i den riktningen för att stärka och expandera Hjertas närvaro inom detta område.

Rikard Lanneborn, tillförordnad vd för Hjerta, uttrycker sin entusiasm: ”Vi är glada och stolta över att välkomna Lars Johan till Hjerta. Hans energi, erfarenhet och breda kontaktnät kommer utan tvekan att förbättra vårt värdeerbjudande och hjälpa oss i vår strävan att vara marknadsledande inom sakförsäkring. Det kommer att skapa ett stort mervärde till förmån för både våra medlemmar och slutkunder.

Lars Johan ”Foppa” kommer till Hjerta med en lång och gedigen erfarenhet inom branschen och har redan idag ett nära samarbete med Hjertas förmedlare. ”Foppa” har tidigare varit verksam som försäkringsagent och förmedlare för grupplösningar inom sak, Marknadsområdesansvarig Sveland Sakförsäkringar för direktkunder, grupper och bankaffärer. Han har varit ansvarig för partners, förmedlad affär och produktansvarig företagsförsäkring på Solid Försäkringar och har senast arbetat som Account Manager Commercial på Gjensidige Försäkring.

”Spännande saker händer på Hjerta, och jag ser fram emot att bidra till vårt arbete med att stärka Hjertas position inom sakförsäkring och försäkring generellt. Jag vill dela med mig av min erfarenhet och mitt nätverk till fördel för Hjertas förmedlare och slutkunder. Marknaden är mogen för förändring. Erbjudandet till förmedlare och slutkunder kommer än mer att präglas av en tydlig personlig service och en kontinuerlig genomgång av risker”, säger Lars Johan ”Foppa” Forsberg, ny affärsområdeschef Sak (CCO) på Hjerta. ”Det är verkligen spännande att vara en del av denna resa.”

Lars Johan börjar den 1 juli och kommer att utgå ifrån Helsingborg, men han kommer att arbeta över hela Sverige.

Genom att kontinuerligt möta och överträffa kundernas förväntningar med en bred och diversifierad produktportfölj, stärker Hjerta sin position på marknaden ytterligare. Den starka närvaron på lokal nivå, tillsammans med fördelarna att vara ett allt större nätverk, ger Hjerta och dess medlemmar nu ännu bättre möjlighet att skräddarsy lösningar som passar kundernas unika behov.

Rikard Lanneborn, tillförordnad vd Hjerta (Nordic Brokers Association AB)

+46 70 731 21 66, rikard.lanneborn@hjerta.se

Om Hjerta

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande. Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

Idag finns vi på fler än 40 orter runt om i Sverige. Vi fortsätter att växa och skapa framtidens bästa rådgivarkoncern nära våra kunder.