Förändring i HKScans koncernledning

Sofia Hyléen Toresson, EVP för HKScan på den svenska marknaden och medlem av koncernledningen, har beslutat sig för att lämna sin tjänst i företaget.

Denis Mattsson har utsetts till interim EVP för Sverige och medlem av koncernledningen från den 20 november 2019. Denis Mattsson har omfattande internationell erfarenhet av ledande positioner inom livsmedelsindustrin, särskilt inom köttbranschen. Mellan 2006 och 2012 arbetade Mattsson som EVP för HKScans verksamhet i Sverige och Danmark.

CEO Tero Hemmilä: ”Denis Mattsson kommer att ansvara för vår svenska verksamhet och utvecklingen i linje med företagets mål och nya strategi. Vår ambition är att tillsätta den permanenta EVP-positionen för Sverige under 2020. Jag vill tacka Sofia Hyléen Toresson för hennes arbete för företaget och önskar henne all framgång i framtiden. ”

HKScan Corporation

Tero Hemmilä

För ytterligare information:

Tero Hemmilä, tel. +358 10 570 2012

HKScan Media Service Desk, tel. +358 10 570 5700

Email: communications@hkscan.com

HKScan är ett nordiskt kött- och måltidsföretag. Nära 7 200 yrkeskunniga medarbetare strävar efter att servera världens mest krävande konsumenter och säkerställa kvalitet genom hela värdekedjan, från gård till gaffel. HKScan producerar, marknadsför och säljer högkvalitativa och hållbart framtagna produkter av fläsk-, nöt-,  fågel- och lammkött samt charkuterivaror och färdigmat, med starka konsumentvarumärken som HK®, Scan®, Rakvere®, Kariniemen®, Rose®, Pärsons® och Tallegg®. Våra kunder finns inom detaljhandel, food service, industri- och exportsektorn och våra hemmamarknader utgörs av Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar till nästan 50 länder. År 2018 hade HKScan en omsättning på 1,7 miljarder euro. www.hkscan.com