HKScan använder engelska och finska i sin ekonomiska kommunikation i fortsättningen

HKScan Abp                                                               Börsmeddelande                       2 oktober 2013, kl. 12.30

Från och med den 14 oktober 2013 används engelska och finska i HKScan-koncernens ekonomiska rapportering och börsmeddelanden samt i investerarinformationen på koncernens webbplats. Detta medför att koncernen inte i fortsättningen publicerar sin ekonomiska kommunikation på svenska såsom specifierats ovan.

HKScan Abp
Hannu Kottonen
verkställande direktör

Mer information kan inhämtas från HKScan Abp:s vd Hannu Kottonen. Lämna meddelanden till honom hos kommunikationschef Elina Hollo, tel. +358 40 570 4030 eller +358 10 570 2133.

HKScan är ett av de ledande livsmedelsföretagen i Nordeuropa. Koncernens hemmamarknader utgörs av Finland, Sverige, Danmark, Baltikum och Polen. HKScan producerar, säljer och marknadsför gris- och nötkött, fjäderfäprodukter, charkvaror samt färdigmat under starka varumärken. Kunderna finns inom detaljhandeln, Food Service-, industri- och exportsektorerna. År 2012 var koncernens omsättning 2,5 miljarder euro och antalet anställda cirka 11 000.

DISTRIBUTION:
NASDAQ OMX Helsingfors