Bolagsstämma i HL Display AB (publ)

Bolagsstämma i HL Display AB (publ) På ordinarie bolagsstämma i HL Display AB (publ) den 19 mars 2001 fastställdes framlagda räkenskapshandlingar för 2000. Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att fastställa utdelningen till 1,40 kronor/aktie. Avstämningsdag för utdelning är den 22 mars, utbetalningsdag den 27 mars. Punkten förklarades omgående justerad. Stämman beviljade styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för 2000. Styrelsens ordinarie ledamöter omvaldes med undantag av Gustav Bard som undanbett sig omval. Till nya ordinarie styrelseledamöter valdes Stefan Elving, konsult och Stig Karlsson, VD Atle Tjänste & Handel. Därmed utgörs av bolagsstämman valda styrelseledamöter av: Åke Wester Anders Remius Lis Remius Kent Hertzell Arne Karlsson Stig Karlsson Stefan Elving Bolagsordningens §7 ändrades i enlighet med styrelsens förslag. Tidigare lydelse: "Kallelse till bolagsstämma skall ske genom brev med posten till samtliga i aktieboken införda aktieägare samt genom annonsering i Post- och Inrikes Tidningar och Svenska Dagbladet." Ny lydelse: "Kallelse till bolagsstämma skall ske genom annonsering i Post- och Inrikes Tidningar och Svenska Dagbladet." Stockholm 2001-03-20 För styrelsen Anders Remius Verkställande direktör Kontaktpersoner: Anders Remius, VD och Kent Hertzell, Finansdirektör Telefon:08-683 73 00 Internet:www.hl-display.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00570/bit0001.pdf