Tillväxtföretaget från Töcksfors fyller 10 och lanserar eget varumärke.

Report this content

HL Hydronics, baserat i värmländska Töcksfors, har mångårig erfarenhet inom områdena tryckhållning, expansion och avgasning med kunder i hela Norden och västra Europa. Företaget har sedan starten 2012 haft en tydlig tillväxtstrategi och siktar nu på nästa steg att nå 30 miljoner i omsättning. Ett viktigt steg i den riktningen är att lansera det egna varumärket X-series. Detta gör man nu i samband med sitt 10 års jubileum.

HL Hydronics levererar kvalitet inom expansion, tryckhållning, avgasning, avskiljning och blandningskärl. Det starka sortimentet med utvalda produkter samlas nu under det egna varumärket X-Series.

• Vi har tagit en stabil plats på marknaden och är nu redo att växa, även internationellt. Eftersom vi fyller 10-år ville vi fira ordentligt. Då föddes idén att lansera ett eget varumärke för att ytterligare öka vår tydlighet på marknaden. Ett varumärke som står för rätt pris, kvalitet och hållbarhet. X är ju den romerska siffran för just 10 och känns lite kaxig, säger VD Björn Lennartsson.

Imorgon den 26 april är HL Hydronics en av utställarna på Nordens största mässa för bygg- och fastighetsbranschen Nordbygg på Stockholmsmässan. Det är här som det nya varumärket premiärvisas.

• Vår bransch är hårt konkurrensutsatt med små marginaler och då är det viktigt att växa med klokhet utan att tappa fokus på våra kunder. Nu har vi en stark kundbas med nöjda kunder i Norden och även framgångar i västra Europa. Därför är vi redo att ta nästa steg på vår tillväxtresa. Att lansera X-Series på Nordbygg känns spännande och vi hoppas träffa många nya kunder inom segmenten installatörer, konsulter och fastighetsägare, berättar ordförande Tage Andersson.

HL Hydronics är ett familjeföretag i andra generationen som startades 2012. Med bas i värmländska Töcksfors har man stadigt byggt sin kundbas med hjälp av bra produkter och hög servicegrad samt support. Man planerar att nyanställa för vidare expansion.

För mer information kontakta:

Björn Lennartsson
E-post:
bjorn.lennartsson@hlhydronics.se
Mobil: 0703-78 04 07

HL-Hydronics är ett familjeföretag i andra generationen som startades 2012. HL Hydronics har en lång erfarenhet inom områdena tryckhållning, expansion och avgasning. Man har sedan starten samarbetat med rutinerade leverantörer och varumärken, som Grundfos, Danfoss och Schneider Electrics, Sortimentet går att dela in i tre produktkategorier: Avskiljning, tryckhållning och expansion. HL Hydronics har samlat sina utvalda kvalitetsprodukter under ett varumärke X-Series, och firar 10 år som företag 2022.

www.hlhydronics.se

Info Plantmore.

För att fira vårt 10 års jubileum har vi inlett ett samarbete med organisationen Plantmore. För varje ny kund under Mässan Nordbygg kommer vi att plantera 10 nya träd. Plantmore är ett initiativ som möjliggör för människor och företag att stödja mark, skogs- och jordbruksägare i sitt viktiga arbete för biologisk bredd och klimat-positivare utveckling.

www.plantmore.com

Info Nordbygg
Nordbygg är Nordens största mötesplats för bygg- och fastighetsbranschen och lockar vartannat år runt 48 000 besökare från byggsektorn i Sverige, men även från övriga Skandinavien, Baltikum och Europa. Nordbygg arrangeras på Stockholmsmässan.

www.nordbygg.se

Taggar:

Citat

Vi har tagit en stabil plats på marknaden och är nu redo att växa. Även internationellt. Eftersom vi fyller 10-år ville vi fira ordentligt. Då föddes idén att lansera ett eget varumärke för att ytterligare öka vår tydlighet på marknaden. Ett varumärke som står för rätt pris, kvalitet och hållbarhet. X är ju den romerska siffran för just 10 och känns lite kaxig..
Björn Lennartsson VD
Vår bransch är hårt konkurrensutsatt med små marginaler och då är det viktigt att växa med klokhet utan att tappa fokus på våra kunder. Nu har vi en stark kundbas med nöjda kunder i Norden och även framgångar utomlands. Därför är vi redo att ta nästa steg på vår tillväxtresa. Att lansera X-Series på Nordbygg känns spännande och vi hoppas träffa många nya kunder inom segmenten installatörer, konsulter och fastighetsägare.
Tage Andersson Ordförande