HOBBY MAXIA – VAN MED OPTIMAL KÖRGLÄDJE

Report this content

Bekvämt boende och extremt bra körkomfort. Med Hobby Maxia har vi satt standarden för premiumklassen av skåpisar. Den är tyst, stark och fantastisk att köra långt.

Husbilens förträfflighet känner vi alla till. Det är enkelt att förflytta sig och med på resan finns alltid kök, bodel och förråd. Perfekt för dig som gillar att leva ett aktivt liv.

I Europa har den klassiska husbilen fått alltmer konkurrens av det som kallas vans eller plåtisar/skåpisar. Fördelarna med vans, jämfört med många husbilar, är oftast måtten. Vans är mindre, vilket gör dem lättare att ta sig fram med och parkera när vägarna eller parkeringsplatserna är trånga.

Av Hobbys van-modeller är Hobby Maxia den exklusivaste och riktad till kunder som vill ha det bästa. Utrustningsnivån är maximerad och inredningen har härligt koordinerade färgtoner med formgivna möbler. Det här är en modern och ombonad van som är lätt att trivas i. En faktor som väger tungt är den inre ståhöjden på drygt två meter.

För att körupplevelsen ska bli lika bra har chassivalet fallit på VW Crafter. Oavsett om du kör på slingriga serpentinvägar i norska fjällen eller vill förflytta dig snabbt på Autobahn får du en van som är urstark men samtidigt tyst.

Motorn är på 177 hk och har en 8-växlad automatlåda. När du kör ett par timmar eller längre märker du dess fördelar. Du sitter utomordentligt och väghållningen är perfekt. Hobby Maxia kan fås med två eller fyra bältade platser. Antalet sovplatser är tre.
   – Söker man husbilens fördelar, men har stora krav på körkomfort, då vågar jag påstå att det är svårt att hitta något bättre än Hobby Maxia, säger Håkan Jägmar, försäljningschef på Hobby Sverige.

För mer information, kontakta:

Håkan Jägmar, Försäljningschef Sverige
Tel. 0703–22 63 52
Mejl: haakan.jaegmar@hobby-caravan.de

Om Hobby

Hobby är Europas ledande tillverkare av husvagnar. I vår stora produktionsanläggning i tyska Fockbek tillverkas även husbilar och vans. Vi lägger vi stor vikt vid hantverk, design och teknik. Resultatet är fordon byggda för livet. Hobby har drygt 30 återförsäljare runt om i hela Sverige.

Taggar: