MAXIA FLEXIBEL – FÖR DIG SOM VILL HA CYKELFÖRRÅD ELLER VÅNINGSSÄNG

Report this content

Tänk dig en husvagn som snabbt kan ställas om från cykelförråd till sovkupé för barnbarnen? Vagnen finns och heter Hobby Maxia 595 KML.
   – Vi tror mycket på den här vagnen, eftersom den har utvecklats efter önskemål från våra kunder, berättar Håkan Jägmar, försäljningschef på Hobby Sverige.

Rymliga och bekväma vagnar för två personer har länge varit en paradgren för Hobby. En stor målgrupp är seniorparet som vill ha en vagn med stora utrymmen och mycket utrustning.
   Ett önskemål som många framför är att man också önskar flexibilitet, alltså en vagn som kan ställas om för olika förutsättningar.

Först ut med ”flexi-tänket” blir Hobby Maxia 595 KML. Titta in så förstår du vad vi menar. I vagnens bakre parti finns en våningssäng med tre bäddar. Utan verktyg och med några enkla handgrepp kan våningssängen byggas om från tre, till två eller en bädd – eller ingen bädd alls. Här har du nu ett utrymme för cyklar, hundburar eller vad du vill ha med dig på resan.

Det går också utmärkt att exempelvis ha den översta bädden kvar och på så sätt frigöra förvaringsutrymmen under.
   – Med flexi-lösningen behöver man alltså inte låsa sig vid den ena tanken eller den andra. Vagnen är i grunden byggd med en våningssäng med två bäddar, men kan enkelt ställas om utifrån intresse och livssituation, förklarar Håkan.
   – Eftersom vi vet att många har sin husvagn i ganska många år är det här en perfekt vagn när familjen växer. Om några år kanske inte barnen är med i husvagnen lika mycket, då kan vagnen anpassas och nyttjas för de nya förutsättningarna.

Maxiaserien rymmer tre modeller:
• Maxia 585 UL (Långbäddar)
• Maxia 595 KML (Långbäddar)
• Maxia 660 WQM (Queensize bed)

För mer information, kontakta:

Håkan Jägmar, Försäljningschef Sverige
Tel. 0703–22 63 52
Mejl: haakan.jaegmar@hobby-caravan.de

Om Hobby

Hobby är Europas ledande tillverkare av husvagnar. I vår stora produktionsanläggning i tyska Fockbek tillverkas även husbilar och vans. Vi lägger vi stor vikt vid hantverk, design och teknik. Resultatet är fordon byggda för livet. Hobby har drygt 30 återförsäljare runt om i hela Sverige.

Taggar: