NY VD FÖR HÖGANÄS INDIA LTD

Höganäs AB meddelar idag att Srini V. Srinivisan från och med 2 januari 2008 tillträder befattningen som Verkställande Direktör för Höganäs India Ltd.

Srinivasan har lång erfarenhet från försäljning, tillverkning och företagsledning såväl i som utom metallpulverindustrin. Han kommer närmast från GKN Sintermetals Ltd. India där han varit VD. Han har även en bred erfarenhet från internationell affärsverksamhet och han kommer att ingå i koncernledningen.

Alrik Danielson koncernchef för Höganäs AB kommenterar: ”Vi är mycket glada att ha kunnat knyta till oss någon med Srini V. Srinivasans kapacitet. Hans kunnande och erfarenhet kommer att vara mycket värdefull för oss när vi vidareutvecklar vår verksamhet i Indien. Jag är också övertygad om att han kommer att bli ett värdefullt tillskott till koncernledningen.”

Srinivasan själv säger: ”Jag ser framemot att få leda Höganäs India vid en tidpunkt då såväl indisk ekonomi som vår industri genomgår en snabb utveckling. Höganäs är världsledande inom ett stort segment i den bransch jag känner väl. Jag är glad över möjligheten att få delta och bidra i arbetet att nå de strategiska mål som Höganäs satt upp för företaget.”