Är du också omgiven av idioter?

Alla svenskar verkar känna igen sig i Thomas Eriksons bok “Omgiven av idioter”. Succéboken hittar hela tiden nya läsare. Sedan förra sommaren har den redan sålts i över 12 000 exemplar och Hoi Förlag trycker en ny upplaga lagom till Bokmässan.

- Det är verkligen kul att boken har nått ut till så många människor. Jag hoppas att den bidrar till att öka förståelsen för både läsaren och de personer runtomkring. Det här är metoder som man har lika mycket nytta av privat som på jobbet, säger författaren Thomas Erikson som det senaste året också har hållit ett stort antal föredrag i ämnet.

Boken Omgiven av idioter beskriver en av världens mest använda metoder för att sortera olikheterna inom mänsklig kommunikation. Den handlar om DISA-profiler, med färgsystemet rött, gult, grönt och blått. Den är skriven med glimten i ögat, men den är samtidigt mycket konkret. Fokus ligger på användbarhet och metoderna som beskrivs fungerar varje gång du möter en annan person.

Boken släpptes i juni 2014 och har sedan dess spridit sig till stor del genom mun mot mun. Läsare har tipsat vänner och under våren har försäljningen snarast ökat. Under sommaren passerades 12.000 sålda exemplar och en ny upplaga är på väg.

- Vi visste att det var en bra bok som kombinerar nytta med nöje på ett unikt sätt. Dessutom en titel som fångar uppmärksamheten och beskriver väldigt väl vad boken handlar om. Det är få titlar som lever vidare i bokhandeln och fortsätter sälja så här bra långt mer än ett år efter utgivningen, men Omgiven av idioter har alla förutsättningar att bli en verklig klassiker, säger Lars Rambe på Hoi Förlag.

Omgiven av idioter kommer säkerligen att bli en polulär julklapp även julen 2015. Ett givet diskussionsämne vid julborden.

För mer information kontakta Lars Rambe (lars@hoi.se) mob 0709-369080

Thomas Erikson är även aktuell som thrillerförfattare och har tidigare gett ut fyra böcker i serien om Alex King. I slutet av september släpps Av jord är du kommen som är den första boken i thrillerserien om begravningsentreprenören Rita Benson. Den skriver han tillsammans med deckarförfattaren Christina Granbom.

Thomas Erikson är beteendevetare, coach, föreläsare, ledarskapstränare och författare. Han har under många år arbetat med det verktyg som beskrivs i boken och analyserat tusentals individer med hjälp av DISA-verktyget. Han driver en konsultverksamhet med fokus på att förändra beteenden inom olika typer av organisationer, och coachar ett antal chefer varje år inom det svenska näringslivet. Omgiven av idioter är hans första populärvetenskapliga bok om kommunikation.

Hoi Förlag är ett modernt bokförlag som jobbar med en ny förlagsmodell där författaren får möjlighet att investera i sin egen utgivning och därmed behålla en större del av vinsten. Sedan starten 2010 har över 100 författare blivit utgivna på förlaget. Hoi Förlag AB omsatte förra året 10,6 msek och har kontor i Helsingborg och Stockholm.