Bok om att förändra självbilden – och lyckas i livet

De flesta vet redan vad de behöver göra för att förändra sina vanor – men hittar inte motivationen. Du väger vad du tänker är boken som ger läsaren verktyg att förändra sin självbild, och leva ett hälsosammare och gladare liv. Utkommer på Kunskapshuset förlag den 21 september.

Grunderna för att göra en stor förändring i livet handlar inte om att gå på dieter eller träningsscheman, utan om att förändra sitt tankesätt. Från världens främsta coacher har Fredrik Börjesson under 12 års tid sammanställt den ultimata boken för den som vill må bättre.

– Det unika med boken är helheten, den hjälper läsaren att ta tag i sin hälsa både psykiskt och fysiskt. Både genom att ge läsaren ett helt nytt perspektiv på hur man kan tänka men också genom noga utvalda strategier för att skapa ett bättre liv, säger han.

Ett tankesätt som förändrade livet

Fredrik Börjesson kämpade själv länge med dålig självkänsla, övervikt och ett problematiskt förhållningssätt till alkohol. För honom blev räddningen att lära sig strategier för beteendeförändring och målsättning, som han numera föreläser om.

– Den tron du har om dig själv är det som kommer avgöra ditt beteende. Med den här boken vill jag ge läsaren hopp om att det går att göra stora framsteg i livet, säger han.

För intervju eller recensionsex mejla marknad@hoi.se

Mer om författaren

Fredrik Börjesson är född 1991 i Ängelholm där han fortfarande är bosatt. Han föreläser om personlig utveckling och driver samtidigt en byggfirma. Hans bokdebut bygger på världsledande coachers strategier för beteendeförändring. Något av det roligaste Fredrik vet är att få möjligheten att påverka människor att se mer av sig själva.

marknad@hoi.se

Kunskapshuset Förlag är en del av Hoi Publishing - ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare eller författare.