E-bok för chefer – en facelift för fackboken

E-bok för chefer, en facelift för fackboken och effektivare än pocket

– Chefer vill ha kunskap i snabbförpackning. Och levereras den med humor så är det en klar fördel, säger Astrid Boisen, som skrivit  ”Kokbok för chefer & vanligt folk – en bok om kommunikation och ledarskap”, som nu släpps som e-bok. Att boken är skriven i korta avsnitt och illustrerad med hennes egna bilder passar e-boksformatet utmärkt.

Den kom ut som ”vanlig” bok redan förra året och fick stor uppmärksamhet. Nu har den anpassats till de nya e-läsvanorna, som lockar allt fler.
– En deckare eller roman är skön att krypa upp i soffan med, men en fackbok, som man vill gå tillbaka till och bläddra i – den är perfekt att ha i sin mobil, läsplatta eller dator, säger Astrid Boisen. Hennes 47 ”recept” är lekfulla men nyttiga och spänner över det mesta som rör ledarskap, vare sig man leder andra eller ”bara” sig själv.

Med konkreta exempel från sin egen karriär inom bland annat Volvo och Previa berättar hon om vad som fungerar och om vad som händer när man vågar fråga. Och när man vågar se sig själv ur andras perspektiv.

– Din personlighet rår du kanske inte på, men ditt sätt att agera. God kommunikation och gott ledarskap handlar inte om en fix och färdig ”så gör man alltid-metod” utan mer om inspiration till utveckling, säger Astrid Boisen, och fyller i med att fackbokslitteraturen behöver en facelift.

Släppdatum: 1 juni

För mer information kontakta:

Astrid Boisen, författare, mobil 0707-25 69 21
Erika Söderström, förlagskoordinator, erika@hoi.se, mobil 072-301 58 19

Röster om boken:
”Insiktsfullt och eftertänksamt men med en stor dos humor har Astrid Boisen kokat ihop en handbok för chefer av det mer ovanliga slaget. Perfekt för den som vill reflektera över sin jobbvardag ur nya perspektiv.”
Catharina Nordlund, f.d. chefredaktör på tidningen Chef

”Inspirerande och lättläst. Ger både gamla och nyblivna chefer/ledare något att fundera över. Bra tips och råd i varje kapitel. ”
Torbjörn Lindh, VD på Lindbak Retail Systems AB

Recensionsexemplar skickas ut på begäran, kontakta erika@hoi.se