Hamrelius bokhandel öppnar i helgen

Nästan precis en månad efter att den tidigare ägaren lämnade in om konkurs öppnar nu den anrika butiken i ny regi.

Lagom till fredagen den 13:e smyger man igång igen med en VIP-kväll för stamkunder, press, författare och branschkollegor. Det gör man i skräckens tema med framträdande av den skånska skräckdrottningen från Saxtorp, Caroline L Jensen, dystopikungen Anders de la Motte och den internationellt bästsäljande skräck- och thrillerförfattaren Lars Rambe.

- Vi har jobbat hårt för att komma igång så snart som möjligt. Det är många som hört av sig och önskat oss lycka till och uttryckt tacksamhet över att bokhandeln får leva vidare, säger Sölve Dahlgren, vd för Hoi Förlag som numera äger Hamrelius Bokhandel.

Lördagen den 14 februari, på Alla hjärtans dag, slår man så upp portarna för allmänheten och kommer dagen till ära ha specialerbjudanden i romantikens tecken. Med detta vill butiken och personalen hälsa malmöborna och skåningarna hjärtligt välkomna tillbaka.

Näst på tur stundar årets bokrea, som startar den 25 februari och målsättningen är sedan att långsiktigt skapa en öppen och levande bokhandel med lokal prägel och mycket aktivitet.

- Det blir inga radikala förändringar första dagen men vi kommer att jobba efterhand med att vidareutveckla Hamrelius till en bokhandel som står rustad för framtiden. Vi hoppas att många Malmöbor tar chansen att handla hos oss i helgen och framöver, säger Sölve Dahlgren.

Presskontakt: Marthina Elmqvist på marthina@hoi.se alt 0708-929594 på Hoi Förlag.