Hoi Publishing är godkänt för notering på NGM Nordic SME med första dag för handel den 8 juli

Hoi Publishing AB (”Hoi”, ”Bolaget”) har godkänts för notering vid NGM Nordic SME. Handeln i Bolagets B-aktie inleds fredagen den 8 juli 2022.

Emissionen har nu registrerats och Hoi har i samråd med NGM Nordic SME kunnat fastställa den 8 juli som första handelsdag i aktien.

”Vi är glada att ge fler möjlighet att ta del av och följa vår verksamhet när vi nu blir ett noterat bolag. Med över 6000 aktieägare är detta ett mycket viktigt steg för förlaget. Att investera i Hoi Publishing är att bidra till kultur i allmänhet och litteratur i synnerhet, dessutom med spännande framtidsmöjligheter. Nordic SME är en perfekt marknadsplats för oss och vi ser mycket fram emot att som det enda fristående förlaget som är noterat i Sverige utveckla vår affärsmodell här hemma och utomlands.”
- Lars Rambe, VD Hoi Publishing AB

Informationsmemorandum och finansiella rapporter hålls tillgängliga på Bolagets hemsida www.hoi.se.

Om Bolaget
Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare eller författare.

Mobil: 0709-369080
E-post: lars@hoi.se

Mentor
NCA Nordic Certified Adviser är Hoi Publishings mentor.

Lars Rambe, VD för Hoi Publishing