Hoi Publishing fördjupar samarbetet med Camabo Media

Hoi Publishing har ingått ett ramavtal med välrenommerade audioproducenten Camabo Media Production, vilket skapar förutsättningar för ett närmare och mer omfattande samarbete mellan bolagen. Förlagets kapacitet för audioutgivning av fler titlar förstärks därmed på mycket konkurrenskraftiga villkor.

Hoi Publishing och Camabo inledde sitt samarbete för ett par år sedan och har redan flera framgångsrika audioproduktioner bakom sig såsom succén Den som illa gör av Mikael Andersson i inläsning av Lo Kauppi och Dagboken i ödehuset av Annika Billberg i inläsning av Linda Bengtzing. Ramavtalet förstärker nu samarbetet och skapar förutsättningar för fler lyckade utgivningar i audioformatet framöver.

"Kvalitativ produktion av audioböcker är av stor betydelse för oss. Samarbetet med Camabo har successivt fördjupats och det känns därför viktigt och roligt att kunna ta detta ett steg vidare genom ett ramavtal. Vi sänker kostnader samtidigt som Camabo växer som producent hos oss", säger Lars Rambe, VD för Hoi Publishing.

"Hoi Publishing är ett nytänkande och expansivt förlag som vi uppskattar att arbeta tillsammans med. Volymen och variationen i deras utgivningskatalog skapar rätt förutsättningar för ett utökat samarbete som kan bli riktigt bra för båda parter", säger Martin Bofeldt, VD för Camabo Media Production.

Marknad
marknad@hoi.se
Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare eller författare.

Kvalitativ produktion av audioböcker är av stor betydelse för oss. Samarbetet med Camabo har successivt fördjupats och det känns därför viktigt och roligt att kunna ta detta ett steg vidare genom ett ramavtal. Vi sänker kostnader samtidigt som Camabo växer som producent hos oss.
Lars Rambe, VD för Hoi Publishing