Hoi Publishing satsar stort på bokmässan i Göteborg

Bokmässan i Göteborg går av stapeln nu 22-25 september. Hoi Publishing har stor närvaro på mässan med tre montrar där förlaget visar upp de olika delarna av verksamheten och därtill två scener med fulla program alla fyra dagarna. Närmare 40 författare kommer att medverka under mässan och det här är också en särskild möjlighet för inte minst aktieägare att träffa förlagsmedarbetarna och författarna. Huvudmontern finns i B07:60.

Hoi Publishing påbörjar också lanseringen av det tidigare aviserade aktieägarprogrammet där alla aktieägare nu får tio procent rabatt på alla sina bokköp hos förlaget i mässbutiken. Närvarande aktieägare kan visa upp detta pressmeddelande före köp för att erhålla sin rabatt.

På fredagen 23 september kl 11:30 samtalar Hoi Publishings VD Lars Rambe med Alexander Koistinen, styrelseledamot i förlaget och tillika författare, om ”Bokförlag som investeringsobjekt” på monterscenen i B07:60. Aktieägare och andra intresserade av Hoi Publishings notering på NGM Nordic SME välkomnas särskilt till denna presentation.

"Det här är ett fantastiskt tillfälle att ta del av vårt stora aktuella utbud av böcker och träffa våra författare. Scenprogrammen erbjuder dessutom väldigt många intressanta ämnen och samtal där jag ser lite extra fram emot att få prata om Hoi som noterat bolag", säger Lars Rambe, VD för Hoi Publishing.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA

Lars Rambe, VD Hoi Publishing

+46 709 369080

Hoi Publishing är Sveriges ledande hybridförlag med en starkt digitaliserad verksamhet. I nära samarbete med författarna ger Hoi årligen ut omkring 200 titlar i olika genrer genom en hybridmodell (den unika och väletablerade Hoi-modellen) där förlag och författare delar risker och möjligheter. Hoi eftersträvar en bred och växande katalog av rättigheter med god lönsamhet för både förlag och författare. Med varumärken i form av imprints såsom Kunskapshuset Förlag, Lusthuset Förlag, Lilla Hoi, Tallbergs Förlag och Hoi Audio är förlaget väletablerat på den svenska marknaden och i ett par segment även marknadsledande. Förlaget har även ett dotterbolag i Danmark med växande utgivning i flera genrer. Bolagets vision är att utveckla förlagsbranschen i Norden och på sikt i andra länder på författarvänliga villkor som ger många fler chansen att bli författare och att därigenom sprida god litteratur för ett starkt och demokratiskt samhälle.