Jaga dina drömmar - unik metod för att nå sina mål, både på jobbet & privat

”Ha en dröm, arbeta hårt för att uppfylla den, och ha tålamod.”

- Managementlitteratur för den målinriktade chefen och medarbetaren!
Alla människor har drömmar, men få har kraft och energi att förverkliga dem. I Jaga dina drömmar finns en metod att förverkliga drömmar både på jobbet och privat. Du kan läsa om Tandläkarpraktiken som uppnådde framgångar med balanserade styrkort och KappAhl som införde individuella styrkort för att öka arbetsglädjen och för att förbättra bolagets lönsamhet. I boken berättar en VD hur han gjorde ett styrkort för sin karriär men också för sitt golfspel. Familjen gjorde också ett styrkort med visionen: Skapa trygghet och utvecklingsrum för hela familjen och sonen Sebastian gjorde ett styrkort för sitt ishockeyspel. I boken berättar också golfproffset Carin Koch och ishockeyspelaren Magnus Kahnberg hur de jagar sina drömmar.

Det handlar om att leverera sig själv på jobbet, men också om att få en utvecklande fritid. Om hur man genom planering och träning kan bli en bättre golfspelare, lära sig ett nytt språk eller kanske skriva en bok. Genom att upprätta styrkort för vad man som chef eller medarbetare vill åstadkomma ger man sig själv möjligheten att nå dit man vill. Styrkort handlar om att skapa balans mellan fokusområden och de fungerar för privatlivet såväl som för chefen som vill utveckla både sig själv och sina medarbetare. Styrkort kan göras både för den enskilda människan och för ett stort företag. Du kan naturligtvis ha användning av metoden oavsett vad det är du vill förbättra. En vision är det enda du inledningsvis behöver.

Om Stig

Stig Högsta har lång erfarenhet av att i chefsposition driva förändringsarbete och utveckla affärer. Han arbetar idag som styrelseordförande på Piwa Food och ledamot i Brunngård Group. Han är samtalsledare för VD:ar på Västsvenska Handelskammaren samt företagskonsult och föredragshållare och ingår i flera bolagsstyrelser. Stig har en stark tro på personlig coachning: När individen utvecklas stärks företaget.

”Nu är jag 100 % fokuserad på min ishockeykarriär, och självklart min familj, men jag ser även fram emot min framtida arbetskarriär. Efter att Stig introducerat swot-analysen och balanserade styrkort för mig blev allt så mycket tydligare och enklare” Magnus Kahnberg

”Drömmen om att bli golfproffs och att vinna en stor tävling kom när jag var 17 år. Jag såg Liselotte Neumann vinna US Open som är det största som går att vinna inom golfen. Kunde Liselotte från lilla Finspång vinna en stortävling så kunde också jag lyckas”
Carin Koch

TITEL: Jaga dina drömmar: Styrkort för din karriär och allt annat i livet du vill lyckas med