Kunskapshuset Förlag etablerar starkt samarbete med Key2Compliance

Kunskapshuset Förlag, som ingår i Hoi Publishing, har ingått avtal med det väletablerade utbildnings- och konsultföretaget Key2Compliance om ett omfattande samarbete. Hela bokutbudet från Key2Compliance marknadsförs och presenteras nu i alla etablerade försäljningskanaler för facklitteratur.

Key2Compliance AB arbetar med rådgivning och utbildning inom medicinteknik och läkemedelsindustri. Fokus är på regulatoriska frågor och kvalitetssäkring. I utbildningsverksamheten ingår ett antal boktitlar som Key2Compliance tidigare tillhandahållit genom direktförsäljning i samband med kurser samt via en nätbutik på den egna hemsidan. Genom det nya samarbetet med Kunskapshuset Förlag utvecklas nu presentationen av utbudet på flera sätt där Kunskapshuset Förlag tar ett särskilt ansvar för att böckerna kan distribueras brett och synliggöras bättre. Samarbetet innebär likaså att Key2Compliance får tillgång till förlagets väsentliga resurser vad avser både produktion och distribution av böcker. Bokkatalogen har förutsättningar att omsätta över 1 MSEK årligen framöver.

"Det här samarbetet skapar spännande möjligheter för båda Key2Compliance och oss. Som ett av Sveriges snabbast växande fackboksförlag vill vi hela tiden bredda katalogen av titlar vi erbjuder våra läsare. Att understödja ett så professionellt utbildningsföretag som Key2Compliance och se till att deras utbud av boktitlar når många fler är en perfekt uppgift för oss", säger Lars Rambe, VD för Kunskapshuset Förlag.

"Vår katalog av böcker är en viktig del av vår utbildningsverksamhet. Nu kan vår personal fokusera på bästa möjliga kursutbud och rådgivning till våra kunder i trygg förvissning om att vårt utbildningsmaterial synliggörs och hålls tillgängligt på bästa sätt", säger Jan Hellqvist, VD för Key2Compliance.

Kontakt Hoi Publishing/Kunskapshuset Förlag
marknad@hoi.se

Kontakt Key2Compliance
Magnus Jahnsson
Director, Training and courses
magnus.jahnsson@key2compliance.com

Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare eller författare.