• Hoi Publishing/

Livsfarliga träningspreparat avrundar Magnus Jahnssons PillerThriller-triologi om läkemedelsindustrins baksidor

Med sin gedigna kunskap om läkemedelsindustrin har Magnus Jahnsson skapat ett spännande och skrämmande universum med sina tre böcker.I den avslutande delen,Fågel Felix, knyter han nu ihop säcken och belyser samtidigt träningsindustrins skuggsida.

- Jag har själva idrottat under alla år och sett och hört mycket så även här har jag hämtat erfarenheter ur verkliga livet, berättar Magnus.

Men historierna från Magnus tidigare böcker, Sjukt begär och Värdet av ett liv går också igen:

Apotekaren Felix Larsson är deprimerad och handlingsförlamad. Han borde hjälpa sin plastsyster, överläkaren Kattis Melin att avslöja medicinen som fått hiv-viruset att mutera. Istället drar han sig undan världen i en stuga i Sörmland.

Anne Fayal har letat efter Felix i ett halvår när hon en kall vinterdag knackar på stugans dörr. Det foto hon visar väcker Felix till liv. Anne involverar honom i en komplicerad plan som ska göra henne fri från de bulgariska medicinsmugglare som tagit över både hennes liv och medicinföretaget i Frankrike där hon arbetar. Jakten på frihet tar dem ända till fabriken i Kina.

Kroppsbyggaren Kent Klarqvist driver en lukrativ sidoverksamhet. Han säljer dopningspreparat i liten skala. Smugglarnas ledare, unge Iordan Jankov, upptäcker att Kent använder sig av samma tillverkare i Kina som han själv. Jankov vill expandera på den skandinaviska marknaden och skickar Anne Fayal för att sondera terrängen. Kent dras motvilligt in i ett spel där ingen är lojal mot någon annan än sig själv.

I tysthet utbreder sig det muterade hiv-viruset. Kan Kattis förhindra att det sprider sig bortom all kontroll?

Mer om Magnus Jahnsson:

Magnus Jahnsson är född 1968 och har jobbat med läkemedel i olika former i över tjugo år. Fågel Felix är den fristående avslutningen på trilogin om medicinsk brottslighet som började med Sjukt begär och fortsatte med Värdet av ett liv.

Magnus bor i innerskärgården öster om Stockholm. Han har utbildat och föreläst om läkemedelskvalitet på fyra kontinenter och har sedan barnsben haft en passion för att skriva och läsa. Du kan läsa mer om Magnus, hans romaner och noveller på www.jahnsson.com.

För mer information, kontakt med författaren och för att beställa recensionsexemplar vänligen kontakta Marthina Elmqvist på: marthina@hoi.se al 0708-929594.