Ny deckarserie om den ärrade polisen Douglas Porter

B5 – En Douglas Porter-deckare
Christer Ackerman

Tio människor mördas i en antikvitetsaffär på Östermalm. Övertygelse är drivkraften, men är motivet kopplat till religion, politik eller konst?

Blodet har knappt hunnit torka innan Douglas Porter, en tystlåten och explosiv polis med förflutet i folkmordens Rwanda, kopplas in på fallet. Till sin hjälp har han de andra i Gruppen för Särskild Spaning och dess chef Jennifer Wall. När en svensk polischefs dotter spårlöst försvinner i Italien, på samma plats som konstnären Waldi Sant Zignac arbetar med sitt gränslösa och hänsynslösa konstprojekt "Big Five", uppdagas kopplingar från dotterns försvinnande till dådet på Östermalm.

”Spänn fast säkerhetsbältet och bered dig på en hisnande resa!”
– Varg Gyllander

Christer Ackerman har arbetat som kriminalvårdschef, jurist, direktör i SAS-koncernen, hotellägare, prisbelönt författare, föreläsare, strategisk rådgivare och ledarskapskonsult. Hans drivkraft är utveckling. Att skriva deckare är början på en ny utmaning.

Utgivningsdatum: den 5 juni 2012

För beställning av recensionsexemplar eller kontakt med författaren, hör gärna av dig till Rebecka Eklund, tfn 070-448 62 01, mejl rebecka@hoi.se

Författarfoton, omslag samt aktuell information om boken hittar du på http://christerackerman.hoi.se

Titel: B5 – En Douglas Porter-deckare