• Hoi Publishing/

Palestine, Texas: Eleven Stories samproducerar amerikansk långfilm med Dallas Brennan och Filmbridge International

Mediabolaget Eleven Stories, en del av Hoi Publishing, har inlett ett produktionssamarbete med manusförfattaren Dallas Brennan och det internationella säljbolaget Filmbridge International avseende långfilmen Palestine, Texas där Hollywoodstjärnor som James Franco, Emelie Hirsch och Will Yun Lee medverkar.

Filmen är en dystopisk action-thriller som handlar om en hemlig amerikansk pluton bakom fiendens linjer som finner skydd hos en arabisk familj. Filmen utforskar hur dessa karaktärer tvingas till det yttersta av vad de trodde var mänskligt möjligt.

Filmbridge International är en värdefull partner till Eleven Stories. De ligger bakom flera stora internationella filmproduktioner. Bland deras mest framstående filmer finns exempelvis Spinning Man med Guy Pearce och Pierce Brosnan och Misconduct med stjärnor som Anthony Hopkins och Al Pacino.

För mer information om Filmbridge International, besök deras hemsida:

Hoi Publishing förvärvade nyligen majoriteten av aktierna i Eleven Stories, ett bolag som sitter på en katalog av rättigheter inom litteratur, film, teve, teater och spel där flera produktioner har kommit mycket långt i sin utveckling. Grundarna Håkan Bjerking och Daniel Fridell, väletablerade producenter och regissörer, är tillsammans med VD Anette Mattsson minoritetsdelägare i bolaget. Genom affären har även Bjerkings och Fridells gemensamma bolag Hungry Eye AB blivit en av de största ägarna i Hoi Publishing.

”Palestine, Texas är en mycket spännande produktion som vi ser fram emot att ta vidare tillsammans med våra starka partners”, säger Anette Mattsson, VD Eleven Stories.

Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare, författare eller aktieägare.