Sällskapet – äntligen en svensk advokatthriller!

Om du fick 400 miljoner kronor för att begå ett brott, och var övertygad om att du skulle slippa straffet – skulle du göra det?

Sällskapet av advokaten Peter Lillthors är en juridisk thriller i sann John Grisham-stil. Här möter vi en advokatelit som fläckas av maktspel, korruption och girighet. En katastrof inträffar i Mexikanska golfen. Oljeriggen Deepblue Future skakas en natt av en kraftig explosion och flera miljoner liter olja sprids i havet. En av de största naturkatastroferna genom tiderna är ett faktum och oljeriggens ägare, företaget WWP, pekas genast ut som den som bär ansvaret.

Samtidigt i Stockholm kröns juristen Johan Ström till ny medlem i Sällskapet – ett hemligt juridiskt nätverk som bygger på övertygelsen att alla går att köpa. Hans första uppdrag inom Sällskapet blir att fria WWP.

Peter Lillthors är född 1970 i Sydösterbotten. Han är utbildad jurist och har tjänstgjort på tingsrätt och hovrätt. Sedan 1997 arbetar han med affärsjuridik och driver idag en egen advokatbyrå i Stockholm.

Utgivningsdatum: 2012-09-28

För beställning av recensionsexemplar eller kontakt med författaren, hör gärna av dig till rebecka@hoi.se, tfn 070-448 62 01.

Författarfoton, omslag samt aktuell information om boken hittar du på www.hoi.se