Sista dag för handel inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är idag den 4 april 2024

Idag, den 4 april är sista dag för handel i Hoi Publishing AB:s (”Hoi” eller ”Bolaget”) B-aktie med rätt att erhålla teckningsrätter i den företrädesemission som beslutades av styrelsen den 28 februari 2024 (“Företrädesemissionen”). B-aktien handlas exklusive rätt att erhålla teckningsrätter från och med imorgon den 5 april 2024 och avstämningsdag för deltagande i Företrädesemissionen är den 8 april 2024.

Erbjudandet i sammandrag

• Teckningskurs: 0,40 SEK per ny B-aktie
    • Erbjudandets omfattning: Emissionen omfattar högst 17 868 798 nya B-aktier, innebärande en ökning av aktiekapitalet med högst 1 786 880 SEK. Teckningskursen har fastställts till 0,40 SEK per B-aktie, vilket tillför Bolaget en total emissionslikvid om 7,1 MSEK före avdrag för emissionskostnader. Emissionskostnaderna beräknas uppgå till 0,6 MSEK.
    • Antal aktier innan Företrädesemissionen: 22 335 998 B-aktier och 4 563 000 A-aktier.
    • Företrädesrätt: Rätt att teckna de nya B-aktierna ska tillkomma de som är registrerade som aktieägare i Bolaget på avstämningsdagen den 8 april 2024. En befintlig aktie i Hoi som innehas på avstämningsdagen berättigar till en (1) teckningsrätt. Fem (5) teckningsrätter berättigar till teckning av fyra (4) nya B-aktier i Hoi.
    • Teckning och betalning: Teckning med stöd av teckningsrätter sker under teckningsperioden i enlighet med "Villkor och anvisningar" i memorandumet. Observera att teckningsrätter som aktieägaren inte avser nyttja måste säljas senast den 19 april 2024 för att inte förfalla utan värde.
    • Utspädning: För befintliga aktieägare som inte deltar i Emissionen innebär Företrädesemissionen vid full teckning en utspädningseffekt om 44 procent av kapital och 22 procent av rösterna i Bolaget.
    • Teckningsåtagande: Bolaget har erhållit teckningsåtagande motsvarande totalt 32 procent av Företrädesemissionen.
    • Handelsplats: NGM Nordic SME.

Viktiga datum

• Sista handelsdag i B-aktien med rätt att erhålla teckningsrätter: 4 april 2024
    • Första handelsdag i B-aktien utan rätt att erhålla teckningsrätter: 5 april 2024
    • Avstämningsdag för deltagande i Företrädesemissionen: 8 april 2024
    • Teckningsperiod: 10 – 24 april 2024
    • Offentliggörande av utfall i Företrädesemissionen: omkring 25 april 2024
    • Handel med teckningsrätter: 10 – 19 april 2024
    • Handel med BTA (Betald tecknad aktie): från och med den 10 april 2024 och fram till dess att Bolagsverket har registrerat nyemissionen. Denna registrering beräknas ske i början av maj 2024.