Spionthrillern Dominoeffekten: Saga Egmont skriver avtal med Hoi Agency för utgivning på fem språk

Avtal har nu träffats avseende författaren Carolina Angelis spionthriller Dominoeffekten för utgivning i pappersformat på engelska, finska, italienska, nederländska och polska. Utgivande förlag är Saga Egmont, en del av det stora danska förlaget Lindhardt og Ringhof. Villkoren inkluderar ett mindre förskott och sedvanliga royaltyvillkor.

Hoi Agency, en del av Hoi Publishing AB, arbetar aktivt med representationen av sina författare och den här affären visar på intresset för Carolina Angelis spännande författarskap också ute i Europa.

Carolina Angelis har skrivit tre spionthrillers: Tunn is, Dominoeffekten och Pelikanen där den tredje titeln kom ut hos Hoi Publishing i höstas. Även de två första delarna finns på förlaget som pocket. Carolina har en bakgrund inom den svenska underrättelsetjänsten.

"Det gläder mig att vi kunde förhandla den här överenskommelsen med Saga Egmont och därmed väsentligt bredda Carolinas växande läsekrets, nu i flera ytterligare länder ", säger Lars Rambe, VD för Hoi Publishing och ansvarig för Hoi Agency.

Kontaktperson:
Mobil: 0709-369080
E-post: lars@hoi.se

Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare, författare eller aktieägare.