VD och styrelseordförande i Hoi Publishing köper mer aktier

VD Lars Rambe, tillika huvudägare i Hoi Publishing, har under perioden 1 september till 7 oktober 2024 köpt ytterligare 25 000 A-aktier och 150 800 B-aktier i bolaget. A-aktierna köptes för 12 500 kronor av Dahlgren Communications AB medan B-aktierna dels erhållits genom deltagande i den genomförda kvittningsemissionen i september och i övrigt främst genom handel vid ett flertal tillfällen på börsen till en total köpeskilling på 58 100 kronor. Även styrelseordförande Mikael Palmqvist har under samma period köpt 112 642 B-aktier för 46 820 kronor.

Ägargruppen Hoi Investor Group bestående av några av Hoi Publishings större ägare under ledning av Lars Rambe kontrollerar idag 20,6% av kapitalet och 47,6% av rösterna i förlags- och mediakoncernen och har ett uttalat mål att ge stabilitet till bolaget under genomförandet av den antagna förvärvsstrategin och till stöd för den snabba företagsutvecklingen.

”Efter förvärven av majoritetsandelar i Eleven Stories AB och Script46 AB och med den mycket spännande utveckling jag ser att vi står inför vill jag självklart investera och fortsätter att successivt öka antalet aktier jag äger i Hoi Publishing. Vi håller på att bygga ett mycket starkt förlag i kraft av vår uppskattade affärsmodell och unika författarcommunity. Det tycker jag är värt att satsa ännu mera på”, säger VD Lars Rambe.

”Vi fortsätter vår tillväxtresa och jag liksom den övriga styrelsen tillsammans med ledningen ser med tillförsikt på den strategi vi har valt och är övertygade om att den kommer bära frukt framöver. Även jag ser det som självklart att successivt öka mitt innehav i Hoi Publishing”, säger styrelseordförande Mikael Palmqvist.

Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Nu bygger vi även en verksamhet inom rörlig media. Välkommen till oss, som läsare, författare eller aktieägare.