Förändring i Hoist Finance ledningsgrupp

Viktoria Aastrup, Chief Business Development Officer/Affärsutvecklingschef och medlem av ledningsgruppen i Hoist Finance, kommer att lämna Hoist Finance.

-       Det har varit ett privilegium att ha arbetet på Hoist Finance under en så spännande period, där vi leverearat på vår strategi, implementerat en ny operativ modell och lagt grunden för en hållbar affärsmodell, säger Viktoria Aastrup.

Viktoria har ansvarat för att bygga upp en ny funktion för affärsutveckling, hållbarhet och kommunikation.  Ett ramverk för hållbarhet med initiativ och mål är nu på plats och en kommunikationsstrategi samt en ny varumärkesplattform kommer att lanseras inom kort.

-       Jag är väldigt nöjd med Viktorias bidrag till att förverkliga vår strategi, där vi sätter kunden och hållbarhet i fokus. Det ska vara lätt för kunder att kontakta och ha med oss att göra, de ska verkligen känna att vi är här för att hjälpa dem och vara vid deras sida. Vi önskar Viktoria stort lycka till i framtiden, säger VD Klaus-Anders Nysteen.

Viktoria kommer att arbeta till januari 2020 för att säkerställa en smidig överlämning.

Julia Agha, Communication Manager
Telefon: +46 (0) 725 536 305

Andreas Lindblom, Head of Investor Relations
Telefon: +46 (0) 72 506 14 22

Hoist Finance är en tillförlitlig kredithanteringspartner till privatpersoner, företag och banker i elva europeiska länder. Med över 1600 dedikerade kollegor, smarta digitala lösningar och en djup förståelse för individuella finansiella situationer hjälper vi över sex miljoner kunder att hålla sina åtaganden. Detta åstadkommer vi genom att sätta upp hållbara återbetalningsplaner så att alla kan inkluderas i det finansiella ekosystemet. Hoist Finance har en bred portfölj av tillgångsklasser och vår webbaserade sparplattform i Sverige och Tyskland bidrar till vår unika finansieringsmodell. Hoist Finance grundades 1994 och är idag ett publikt bolag noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök hoistfinance.com.