• Hoist Finance/

Hoist Finance avser att emittera ny EUR-obligation och offentliggör ett frivilligt återköpserbjudande av en utestående EUR-obligation

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

Hoist Finance AB (publ) (Baa3/negative) (“Bolaget ”) avser att, med förbehåll för rådande marknadsförhållanden utge nya euro-denominerade obligationer (”Nya Obligationer”) under sitt €1 000 000 000 EMTN-program.

Samtidigt ges innehavare av Bolagets utestående EUR 250m 1.125% obligation med förfall 2021 (ISIN XS1692378323) (”Obligationer”) ett erbjudande om kontant återköp av sina Obligationer av Bolaget. Obligationer kommer att återköpas i enlighet med bestämmelserna och villkoren som beskrivs i återköpserbjudandet daterat 11 november 2020.

Börsinformationen för återköpserbjudandet finns under följande länk: https://direct.euronext.com/announcementRNSDownload.aspx?rnsId=0daf8f5b-96c7-4c64-9a39-5efeb7d9b656&rnsUrl=http://PPDXTSHF03001v.oad.exch.int:8090/_layouts/15/ExStream/CrmDocumentsView.aspx?folderURL=/sites/Market_Services/AnnouncementJobs/2002be28-ff23-eb11-80e5-005056bef332&isDlg=1

Bolaget har lämnat i uppdrag till Citi, Deutsche Bank och Nordea att arrangera möten med investerare för en eventuell emission av Nya Obligationer. Citi och Nordea agerar Dealer Managers på återköpserbjudandet.

Joint Bookrunners:

Citigroup Global Markets Limited
Deutsche Bank AG, London Branch
Nordea Bank Abp

Dealer Managers:

Nordea Bank Abp (publ): +45 55 46 90 82 / +45 55 47 58 95, NordeaLiabilityManagement@nordea.com
Citigroup Global Markets Limited: +44 20 7986 8969, liabilitymanagement.europe@citi.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mathias Zetterqvist, Head of Group Treasury
Telefon: +46 (0)8 555 177 72

Andreas Lindblom, Head of Investor Relations

Informationen ovan är information som Hoist Finance AB (publ) är skyldigt att publicera i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande kl. 11:00 CET den 11 november 2020.

Hoist Finance är en tillförlitlig kredithanteringspartner till privatpersoner, företag och banker i elva europeiska länder. Med över 1700 dedikerade kollegor, smarta digitala lösningar och en djup förståelse för individuella finansiella situationer hjälper vi över sex miljoner kunder att hålla sina åtaganden. Detta åstadkommer vi genom att sätta upp hållbara återbetalningsplaner så att alla kan inkluderas i det finansiella ekosystemet. Hoist Finance har en bred portfölj av tillgångsklasser och vår webbaserade sparplattform i Sverige och Tyskland bidrar till vår unika finansieringsmodell. Hoist Finance grundades 1994 och är idag ett publikt bolag noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök hoistfinance.com.