Hoist Finance etablerar nytt affärsområde för att bättre nyttja sin bankplattform

En viktig del av Hoist Finance strategi är att maximera värdet av bolagets bankplattform genom att erbjuda ett bredare alternativ av produkter och tjänster. Vi tar nu nästa steg genom att lansera ett nytt affärsområde: Retail Banking & Business Development.

Julia Ehrhardt blir Chief Retail Banking & Business Development Officer, och kommer även ingå i Hoist Finance koncernledning.

Retail Banking & Business Development kommer att innefatta sparplattformen HoistSpar, Centre of Excellence för förvärvade icke-kreditförsämrade fordringsportföljer, Business Development samt Sustainability. Vårt angreppssätt till kredithantering är grundat i regelefterlevnad, hållbarhet samt våra bolagsvärderingar. I vår ambition att bli marknadsledande inom digitalt anser vi att denna förändring kommer att förbättra och diversifiera vårt erbjudande.

- Jag har jobbat tillsammans med Julia tidigare, då hon var tillförordnad Head of Investor Relations på Hoist Finance. Jag är nu riktigt glad att Julia tar plats i vår ledningsgrupp. Hennes erfarenhet, professionella attityd och personliga kvaliteter gör att hon är perfekt för denna nya roll. Vi är förväntansfulla och ser mycket fram emot att ha henne tillbaka, säger Klaus-Anders Nysteen, CEO.

- Jag har haft privilegiet att arbeta med Hoist Finance team som konsult under tiden som företaget upplevde tuffa regulatoriska förändringar.  Att arbeta med ett team som står inför nya utmaningar och arbetar under press är bästa sättet att förstå teamet kan leverera och hur företagskulturen fungerar. Lösningsorienterade, hårt arbetande och extremt kompetenta på samma gång som de är ödmjuka, nyfikna och stöttande. Jag ser mycket fram emot att komma tillbaka och arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor för att öka takten i arbetet med att leverera på uppsatt strategi, säger Julia Ehrhardt.

Julia Ehrhardt är idag Head of Swedish Consulting på FCG. Innan hon anslöt till FCG jobbade hon sedan 2006 i en mängd olika positioner på SEB. Julia studerade Engineering Physics, majoring in Financial Mathematics, på Kungliga Tekniska Högskolan, KTH. Datum för när Julia Ehrhardt kan påbörja sin nya position på Hoist Finance är ännu inte satt.