Hoist Finance kapitalmarknadsdag 25 februari 2021

Hoist Finance bjuder in investerare, analytiker, media och andra intressenter till en virtuell livesänd kapitalmarknadsdag torsdagen den 25 februari från kl 13:00 till cirka 16:30 CET. Ledningen kommer att ge en uppdatering av strategin och finansiella mål, såväl som planer under kommande år med ett fortsatt fokus på hållbar lönsamhet i en växande marknad. Ledningen kommer även att djupgående presentera bolagets fyra affärsområden: Digital, Contact Centre Operations, Secured Assets och Retail Banking.

Klicka på följande länk för att följa livesändningen: https://hoistfinance.creo.se/210225
Ingen förregistrering krävs.

Det kommer finnas möjlighet att ställa frågor efter presentationen. En inspelning av dagen kommer att finnas tillgänglig inom kort efter evenemanget på hoistfinance.com.

Talare:

• Klaus-Anders Nysteen, CEO
  • Julia Ehrhardt, Chief Retail Banking and Business Development Officer
  • Jelle Dekkers, Chief Contact Centre Operations Officer
  • Jarkko Heinonen, Chief Digital Officer
  • Fabien Klecha, Chief Secured Assets Officer
  • Melanie Foster, Chief of Staff
  • Julian Winfield, Chief Market Execution Officer
  • Stephan Ohlmeyer, Chief Investment Officer
  • Christer Johansson, Chief Financial Officer

Andreas Lindblom, Head of Investor Relations
Telefon: +46 (0) 72 506 14 22

Hoist Finance är en tillförlitlig kredithanteringspartner till privatpersoner, företag och banker i tolv europeiska länder. Med över 1600 dedikerade kollegor, smarta digitala lösningar och en djup förståelse för individuella finansiella situationer hjälper vi över sex miljoner kunder att hålla sina åtaganden. Detta åstadkommer vi genom att sätta upp hållbara återbetalningsplaner så att alla kan inkluderas i det finansiella ekosystemet. Hoist Finance har en bred portfölj av tillgångsklasser och vår webbaserade sparplattform i Sverige och Tyskland bidrar till vår unika finansieringsmodell. Hoist Finance grundades 1994 och är idag ett publikt bolag noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök hoistfinance.com.