Inbjudan till presentation av Hoist Finance tredje kvartal 2022

Hoist Finance publicerar delårsrapporten för tredje kvartalet 2022 den 26 oktober 2022, cirka kl 07.30 (CEST). En kombinerad presentation och telefonkonferens kommer att hållas kl. 10:30 (CEST).

Lars Wollung, CEO och Christian Wallentin, CFO, presenterar och kommenterar rapporten.

Presentationen som hålls på engelska, kommer att sändas live på:

Ingen föranmälan krävs. Kontaktinformation för konferenssamtal:

SE: +46850516386
UK +442031984884
US: +14123176300
Pin code: 9488106#

Presentationen och delårsrapporten kommer att finnas tillgängliga på www.hoistfinance.com efter publiceringen.

Ingrid Östhols, Head of Communications & Investor Relations
ir@hoistfinance.com

Hoist Finance är en tillförlitlig kredithanteringspartner till privatpersoner, företag och banker i tretton europeiska länder. Med nästan 1 500 dedikerade kollegor, smarta digitala lösningar och en djup förståelse för individuella finansiella situationer hjälper vi över sex miljoner kunder att hålla sina åtaganden. Detta åstadkommer vi genom att sätta upp hållbara återbetalningsplaner så att alla kan inkluderas i det finansiella ekosystemet. Hoist Finance har en bred portfölj av tillgångsklasser och vår webbaserade sparplattform i Sverige, Tyskland och Storbritannien bidrar till vår unika finansieringsmodell. Hoist Finance grundades 1994 och är idag ett publikt bolag noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök hoistfinance.com.