Lars Wollung lämnar styrelsen för att stärka Hoist Finance lönsamhets- och tillväxtinitiativ

Lars Wollung har mer än 20 års erfarenhet från finans- och IT-branschen. Han har bland annat varit VD för Intrum i sju år och för IT-konsultföretaget Acando i åtta år. Lars är styrelsemedlem i Hoist Finance sedan 2019. Han har nu bestämt sig för att lämna sin position i styrelsen för att som konsult stötta bolagets operativa insatser för att säkerställa en förbättrad lönsamhet.

“Jag ser fram emot att bli mer engagerad i den dagliga verksamheten inom Hoist Finance. Jag är övertygad om att det finns betydande potential i bolaget och tror att jag kan bidra till att uppnå ökad lönsamhet och tillväxt. Förhoppningsvis kan jag med min erfarenhet, inte minst från Intrum, skynda på verkställandet av vår strategi,” säger Lars Wollung.

“Jag vet vad Lars har uppnått på Intrum och i andra ledande roller. Jag är glad att han är villig att lämna sin icke-operativa roll och fokusera sina insatser på att förbättra Hoist Finance verksamhet. Lars kommer att dra nytta av sin erfarenhet både från kredithanterings- och IT-branschen och stötta våra ansträngningar för att bli branschens mest effektiva bolag,” säger Per Anders Fasth, tillförordnad VD på Hoist Finance.

Lars tillträder sin nya roll den 21 juni.

För mer information vänligen kontakta:

Hoist Finance är en tillförlitlig kredithanteringspartner till privatpersoner, företag och banker i tretton europeiska länder. Med över 1 600 dedikerade kollegor, smarta digitala lösningar och en djup förståelse för individuella finansiella situationer hjälper vi över sex miljoner kunder att hålla sina åtaganden. Detta åstadkommer vi genom att sätta upp hållbara återbetalningsplaner så att alla kan inkluderas i det finansiella ekosystemet. Hoist Finance har en bred portfölj av tillgångsklasser och vår webbaserade sparplattform i Sverige och Tyskland bidrar till vår unika finansieringsmodell. Hoist Finance grundades 1994 och är idag ett publikt bolag noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök hoistfinance.com.